• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Är det bättre att barn som föds gravt utvecklingsstörda ska få självdö?

Jag anser att det skulle vara bättre om de fick självdö.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 11:45
    Ja om det är 100% att barnet har en gravt utvecklingstörning och det kommer ligga som ett kolli i hela sitt liv. Då tycker jag att det är humanare att barnet får självdö, men det ska vara humant och inte stort lidande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-03 16:47
    Ja det kanske är bättre att de får något i dropp så att de somnar in. Än att låta de självdö.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det bättre att barn som föds gravt utvecklingsstörda ska få självdö?
  • Clobberella

vad är alternativet menar du? Abort eller? I så fall anser jag att barnet ska få födas och få en chans.

Clobberella skrev 2010-01-02 11:40:18 följande:
    vad är alternativet menar du? Abort eller? I så fall anser jag att barnet ska få födas och få en chans.
    Nej jag menar att man upptäcker det då barnet föds.
  • Clobberella
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-01-02 11:43:17 följande:
    Nej jag menar att man upptäcker det då barnet föds.
    Då förstår jag inte frågan. Menar du att man ska låta barnet dö istället för att ta hand om det eller?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Clobberella skrev 2010-01-02 11:45:32 följande:
    Då förstår jag inte frågan. Menar du att man ska låta barnet dö istället för att ta hand om det eller?
    Eller istället för att döda det. Det är ju de alternativen som finns. Nej TS får nog klargöra lite här.
    Heaven for the climate, Hell for the company.
  • Clobberella
    Mayoranya skrev 2010-01-02 11:47:24 följande:
    Eller istället för att döda det. Det är ju de alternativen som finns. Nej TS får nog klargöra lite här.
    Jag hoppas ju att TS inte tycker att vi ska döda barn som är födda... jag är inte mycket för mord.
    Clobberella skrev 2010-01-02 11:45:32 följande:
    Ja  det menar jag.
    Clobberella skrev 2010-01-02 11:48:04 följande:
    Jag hoppas ju att TS inte tycker att vi ska döda barn som är födda... jag är inte mycket för mord.
    Sjukhuset ska inte sätta in någon hjälp.
  • krabbanoss

Frågan är ju hur mycket hjälp det eg sätts in när det gäller gravt utv.störda spädbarn?
    (dvs när de är i behov av livsuppehållande behandling) 

Ngn som kanske är insatt i hur det fungerar nu på våra svenska sjukhus?

krabbanoss skrev 2010-01-02 11:54:48 följande:
    Frågan är ju hur mycket hjälp det eg sätts in när det gäller gravt utv.störda spädbarn? (dvs när de är i behov av livsuppehållande behandling)  Ngn som kanske är insatt i hur det fungerar nu på våra svenska sjukhus?
    Det var intressant att få veta.
  • fruis

Men om barnet inte behöver några livsuppehållande åtgärder då ska mamman låta bli att amma barnet och låta det svälta ihjäl menar du?

Nej, min personliga uppfattning är att livet ska bevaras i den utsträckning det går.

Svar på tråden Är det bättre att barn som föds gravt utvecklingsstörda ska få självdö?