• Anonym (orolig)

Hota stort barn med blöja

Är det okej tycker ni? Jag har en väninna som har två tjejer, fyra och sju år gamla. Blev så fundersam när hon hotade den äldsta med att "hon skulle få ha blöja" om hon inte gick och kissade innan vi skulle ut i pulkbacken igår. Det var liksom inte sagt på något skämtsamt sätt och flickan såg jätteledsen ut. Jag tyckte det var förnedrande. Jag har hört henne göra sånt förut också, "gråter du som en liten bebis ska mamma ge dig nappen..." Jag tycker inte det är snällt...

• Svar på tråden Hota stort barn med blöja
  • nano

Nej det låter inte snällt och inte särkilt effektivt heller. Ända man gör då är ju och knäcker barnets självkänsla.

• StarkMamma

Det är ju psykisk misshandel hon håller på med!
    Stackars barn!

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Svanflikkan85

I mina öron är det KRÄNKANDE i högsta grad!!!!!!

• Anonym

men fy , så gör man ju bara inte!

• Anonym

Det låter jätteförödmjukande tycker jag. Skulle hon kunna göra det "på riktigt"? I så fall är det ännu hemskare.

• lillekatt

Men vad är det som ligger i bakgrunden?

Har din väninnas barn svårt att hålla tätt? Brukar hon kissa på sig på sig? Om nu barnet har sängvätningsproblem eller annan liknande problematik, så är det knappast speciellt effektivt att hota med blöja. Försök få din väninna att skaffa hjälp med detta hos professionella.
  • Anonym (orolig)

Jag tycker också det var kränkande, därför jag skrev... Ibland tror jag hellre hon villl ha dockor än barn. Jag har sett henne ta på sjuåringen blöja en gång (fast då var hon fem tror jag) Vi skulle till stan och shoppa och när hon inte kunde kissa innan så fick hon ha blöja på sig. Skämmigt som sjutton och hon grät kommer jag ihåg.

• Anonym (orolig)
    lillekatt skrev 2010-01-02 15:18:17 följande:
    Men vad är det som ligger i bakgrunden? Har din väninnas barn svårt att hålla tätt? Brukar hon kissa på sig på sig? Om nu barnet har sängvätningsproblem eller annan liknande problematik, så är det knappast speciellt effektivt att hota med blöja. Försök få din väninna att skaffa hjälp med detta hos professionella.
    Nej det tror jag inte. Inte mer än andra i alla fall...
  • Anonym (orolig)

Kanske inte var så farligt då, inte många som reagerade...

• Em00

jag brukar hota min 10-åriga systerson med nappflaska, napp och snuttis när han bölar som en bebis. Han förstår vad jag menar iaf, han har blivit bättre.
    Bölar inte för att man höjer röster åt han längre iaf ^^

Tycker du kan säga åt din polare att ta på sig blöjan själv, om hon är så kåt på blöjor.

• Anonym
    Em00 skrev 2010-01-02 21:04:43 följande:
    jag brukar hota min 10-åriga systerson med nappflaska, napp och snuttis när han bölar som en bebis. Han förstår vad jag menar iaf, han har blivit bättre.Bölar inte för att man höjer röster åt han längre iaf ^^Tycker du kan säga åt din polare att ta på sig blöjan själv, om hon är så kåt på blöjor.
    Moget hördu. Skulle du själv vilja bli behandlad så?
  • Em00
    Anonym skrev 2010-01-02 21:58:11 följande:
    Moget hördu. Skulle du själv vilja bli behandlad så?
    Jupp, heeelt emot alla PK-morsor på fl!
    Skulle jag vara en mjäkig unge så skulle jag inte sagt nåt om nån sa så till mig.
  • Ella41

Inlägg 12: Jag bara undrr hur du kan veta, utan att ha varit med om det, hur du skulle reagera om du blev förnedrad som barn? Eller du kanske har varit med om det och det är därför du vet?

• Anonym

Tycker du ska säga till din vän att du reagerar på hur hon tilltalar och behandlar sina barn. Att du uppfattar att hon kränker dem och inte är schysst. Det är nog det bästa, för barnens skull om inte annat.

• Anonym (orolig)

Jag ringde faktiskt upp och frågade henne om hon menade allvar, men hon sade att det såklart bara var på skoj och att hon inte menat att vara dum mot sina barn, jag kanske överreagerade...

• Principessa

barnet kommer att få svårt med att visa sina känslor i framtiden om detta fortsätter.

Svar på tråden Hota stort barn med blöja