• lisa73

Är det vanligt att bebis är förkyld i flera veckor?

Vår 3-månaders är förkyld sen 2,5 vecka. Det började med hosta och nysningar och efter 2 veckor blev han väldigt snorig o hes. Han har inte haft feber. Är det vanligt att det håller i sig så länge, ska vi söka vård?

• Svar på tråden Är det vanligt att bebis är förkyld i flera veckor?
  • Littlestar83

Jag själv har ingen aning... Men en förkylning på oss vuxna kan ju sitta i ett bra tag... Min lille son är 6 månader o han har vart täppt i näsan sen han föddes... inte varje dag... men det kommer o går... litegrann bara... som om det inte bryter ut ordentligt typ. Vet inte vad det är... men bvc sköterskan har kollat o hon sa att det var vanligt... Men ska ta upp det nästa gång igen...
    Ska du inte till bvc snart... så kan du kanske fråga tanten där... eller så ringer du 1177 om du är orolig... dom är jättebra! om man träffar rätt :P
    Men sålänge eran lille är pigg o äter så tror jag inte det är så farligt... Hoppas h*n kryar på sej :)

• Gardin

Min son var förkyld och slemmig i halsen i 3v, var efter 2v på barnmottagning i annat ärende och det var inget konstigt med det, de frågade bara om han haft feber o det hade han inte haft.

Nu e han sjuk igen.. hann visst bara bli frisk.. hängig hostig o hes!! man känner sig väldigt hjälplös och orolig när de blir sjuka, han e nu 3mån

• spacebeare

väldigt vanligt med förkylning som hänger i. så länge barnet äter och hänger med så brukar det inte vara så mkt att göra.
    min yngsta blev förkyld runt sin andra vecka å det hängde i tills v8 tror jag. hann med 6v koll med läkare då och hon kommenterade inget.

• Purlan

Min son är visserligen lite äldre nu men blev förkyld då han var typ 6,5 månader och det höll nog i sig i 1 1/2 månad.

• Jennolinnea

Min kille, snart 5 månader har varit förkyld i 2 månader typ. När den ena förkylningen släpper tar nästa vid. Nu fick vi tips om att testa Sempers magdroppar då en stor del av immunförsvaret sitter i magen. Vi har kört med det en vecka, vi får se om det hjälper.

Krya på er alla småsnorisar!

• Gardin
    Jennolinnea skrev 2010-01-04 08:35:47 följande:
    Min kille, snart 5 månader har varit förkyld i 2 månader typ. När den ena förkylningen släpper tar nästa vid. Nu fick vi tips om att testa Sempers magdroppar då en stor del av immunförsvaret sitter i magen. Vi har kört med det en vecka, vi får se om det hjälper. Krya på er alla småsnorisar!
    Jaha.. där ser man. Jag har använt sempers magdroppar sen min son var ca 1mån.. hade tänkt sluta med dem nu när han e 3mån kanske skulle fortsätta med dem iaf då!
Svar på tråden Är det vanligt att bebis är förkyld i flera veckor?