• jennifer03

vad kostar de att ta reda på könet?

hejsan! om läkaren inte vill ge ut könet som händer väldigt ofta nu för tiden. hur går man till vägas för att få reda på de och vad kostar de?

• Svar på tråden vad kostar de att ta reda på könet?
  • Licens To Kiss

Du kan göra könsultraljud. Kosta på ultraljud senare i graviditeten ur egen ficka.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 36+0 (BF 29/1-2010)
  • nenapena

Det kostar allt från 500-1000 kr och du får oftast göra det på privatkliniken.

• jennifer03
    Licens To Kiss skrev 2010-01-02 16:52:32 följande:
    Du kan göra könsultraljud. Kosta på ultraljud senare i graviditeten ur egen ficka.
    ja men hur mycket brukar det kosta?
  • jennifer03
    nenapena skrev 2010-01-02 16:54:04 följande:
    Det kostar allt från 500-1000 kr och du får oftast göra det på privatkliniken.
    tack :D
  • Linda Famillia

300-500 ungefär.. men du kanske kommer få en bm som säger könet vem vet?

o cabo verde... saudade
  • jennifer03
    Linda Famillia skrev 2010-01-02 16:55:07 följande:
    300-500 ungefär.. men du kanske kommer få en bm som säger könet vem vet?
    ja kanske om jag har tur.
  • KossanMuu
    jennifer03 skrev 2010-01-02 16:55:53 följande:
    ja kanske om jag har tur.
    Beror lite på var man bor. I Malmö t.ex. har alla jag känner fått veta (om de kan se det förstås). Här får vi dessutom två ultraljud, ett i vecka 18 och ett i vecka 32 så då har man större chans att få veta säkert =)
  • jennifer03
    KossanMuu skrev 2010-01-02 17:08:28 följande:
    Beror lite på var man bor. I Malmö t.ex. har alla jag känner fått veta (om de kan se det förstås). Här får vi dessutom två ultraljud, ett i vecka 18 och ett i vecka 32 så då har man större chans att få veta säkert =)
    okej ja min kompis fick veta här i linköping. oich gör även 2 ultraljud här. men tror man gör andra i vecka 20. är inte riktigt säker.!
  • Drömmerdrömmar

Jag har iaf läst att könsultraljud gör man tidigast från vecka 26

• jennifer03

okej. läste på en hemsida där dom kunde göra könsultrljud redan vid 16 v.

• Mejaa

jag fick betala 500 kr för att ta reda på könet.. o fick göra det först i vecka 26... :)

• jennifer03
    Mejaa skrev 2010-01-03 22:51:10 följande:
    jag fick betala 500 kr för att ta reda på könet.. o fick göra det först i vecka 26... :)
    okej kan ju vara värt dom pengarna! hoppas mest att jag får en bra bm som vill ge ut könet :D
  • Mejaa
    jennifer03 skrev 2010-01-03 22:54:17 följande:
    okej kan ju vara värt dom pengarna! hoppas mest att jag får en bra bm som vill ge ut könet :D
    varje krona tro mig :))....  jag fick veta det på bm med,men när jag läste att dom kan ta fel på könet av navelsträngen då gick jag och dubbel kolla o va på den säkra sidan plus så ville jag se bebben igen och att allt va ok.:)....
  • jennifer03
    Mejaa skrev 2010-01-03 22:56:27 följande:
    varje krona tro mig :))....  jag fick veta det på bm med,men när jag läste att dom kan ta fel på könet av navelsträngen då gick jag och dubbel kolla o va på den säkra sidan plus så ville jag se bebben igen och att allt va ok.:)....
    okej ja det vore ju jobbigt om dom har fel :D men om dom säger att det är en tjej är det väl lite mer säkert?
Svar på tråden vad kostar de att ta reda på könet?