• HeyMama

Vad är tvättpelare?

Sitter och kikar efter lägenhet inför vår flytt till Kalmar i januari.
    Ser flera där det står att det finns tvättpelare! Vad är det för nånting?

Kramar

• Svar på tråden Vad är tvättpelare?
  • mumlan1

Tvättmaskin med en torktumlare som står ovanpå...
    Smart, det spar plats...

• Ameos

Tror att det är en tvättmaskin med torktumlare ovanpå.

• ladyhawk

Tvättmaskin med torktumlaren ovanpå (eller tvärtom).

• HeyMama

Mittlägenhet
    Uteplats med täppa i norr, samt liten uteplats i söder
    Tvättpelare
    Tvättstuga mitt i området

Såhär står det. Betyder det då att det är tvättmaskin i lägenheten eller att det är tvättpelare i tvättstugan? Gud, jag är alldeles för trött för att ge mig in på det här haha.

• Nyfiken gul

du har tvättpelare i lägenheten men ÄVEN tillgång till allmän tvättstuga.... för tex behov av grovtvätt

• HeyMama

Hehe, tack för alla svar

Kramar!!

• Ameos

Jag tolkar det som att det finns en tvättpelare i lägenheten. Skulle ju annars vara en väldans liten tvättstuga om en tvättpelare behövs.

• HeyMama

Hehe, här i vår tvättstuga är det tvättpelare

• Lacrima

Vilken del av Kalmar ska ni flytta till? Älskar verkligen den staden, helt underbart där.

• HeyMama

Lacrima, så centralt som möjligt hoppas vi hehe Men tyvärr verkar det vara mest ledigt i Norrliden men det känns lite för långt utanför centrum för min del..

• Lacrima

Okej.
    Hoppas ni får tag på något iaf! Hade ju också velat flytta ner till Kalmar! Ni har tur.

• Poena

Ett tips är att försöka kolla in alla hyresvärdar ni kan hitta. Kalmarhem får man ingen vidare hjälp av om man inte absolut vill bo i Norrliden eller långt utanför stan, de ger hellre det som blir ledigt till vänner och bekanta..

• HeyMama

Det blir nog Kalmarhem för vår del eftersom det är studentlägenhet vi är ute efter i första hand.

Svar på tråden Vad är tvättpelare?