• Fröken Grön

Min son har fått darriga händer. Vad kan detta bero på?

Min son, 3 1/2 år, har plötsligt fått så darriga händer. Det märks mest när han ska äta eller pyssla med något litet.
    Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Min son har fått darriga händer. Vad kan detta bero på?
  • Kya

har han jämt det? annars kanske det går för lång tid mellan måltiderna, och han får blodsockerbrist. då blir händerna skakiga.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Fröken Grön

Hela tiden. Men detta är ganska nytt. Vi har inte sett det tidigare. Vi har alltid tyckt att han varit så bra med finmotoriken. Började äta med bestick väldigt tidigt, lägga pussel osv.

De påpekade om detta - darrningarna - på förskolan också.

• Kya
    Fröken Grön skrev 2010-01-02 18:54:28 följande:
    Hela tiden. Men detta är ganska nytt. Vi har inte sett det tidigare. Vi har alltid tyckt att han varit så bra med finmotoriken. Började äta med bestick väldigt tidigt, lägga pussel osv. De påpekade om detta - darrningarna - på förskolan också.
    hmm, då tycker jag du ska kontakta bvc så de får ta en titt på det!
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • SaramedM

Kontakta en barnläkare tycker jag

• Fröken Grön

kanske något ärftligt? min bror har darriga händer.
    kollade på nätet. fick träffar på något som hette tremor.... ska höra med bvc.

• tru

Min bror har oxå skakiga händer och haft sedan han var liten nu när han är vuxen visade de sig att han har fel på ämnesomsättnignen.

Svar på tråden Min son har fått darriga händer. Vad kan detta bero på?