Gullan som tilltalsnamn?
Är svenskarna redo för Gullan som tilltalsnamn på ett barn idag?Själv anser jag att namnet nog får vänta en generation till.
Min mormor heter Gullan och får jag en dotter ska hon heta detta i andranamn.
Min mormor heter också Gullan . Men folk döper ju sina barn till allt möjligt konstigt idag så Gullan känns rätt ofarligt!
Klart det är ett namn, känner en Gullan. Det finns så mycket knasiga namn nuförtiden så Gullan sticker inte ut så mycket.
Nä.
Osäker. Hade en gång en lärare som hette Gullan, tyckte nog det lät ganska lustigt.
Ja Gullan är ju jättefint, Min dotter heter det i andranamn efter min moster=) Urgulligt ju
Tänker på Jokkmokks-Jokke och "Gulligullan koko som en gök..."
Jag beklagar, men jag tänker bara på "Gullan" i Sällskapsresan 2, och hur hennes tyska charmör kallar henne för "Goll-an".
Jag tror att Gullan, som är ett typiskt 40-50-talsnamn kommer vara ett coolt namn när barnet är tonåring. Hon kommer sticka ut bland alla 20-30-talstrista Elsa, Siri, Vera, Majken, Alva, Hedda, Selma, Ingrid m fl.
Om 10 år kommer 50-talsnamnen komma stort; Solbritt, Siv, Lennart, Gun, Lars-Åke etc
Nej.
Hur coolt som helst! Gullan måste jag lägga på minnet inför en eventuell framtida dotter!! :)