• Anonym

Gör Bröstcancer ont?

Jag har hittat något som kanske är en knöl i mitt vänstra bröst. Det finns inget liknande på höger sida.. Min pojkvän känner oxå, men den känns typ bara när jag ligger ner. Men det gör ont när jag trycker och håller på där.. gör bröstcancer ont.. själva knölen alltså?

Jag är bara 21, så jag "borde" inte få det.. ska kontakta husläkaren på måndag...

• Svar på tråden Gör Bröstcancer ont?
  • Anonym (o)

Lite olika beroende på cancer form har jag hört. Men generell så gör inte det ont.

Jag har också fått nått knas i vänster bröst, känns som en fettansamling eller fett som har klumpat i hop sig liksom under bröstet,mot bröstbenet..Nu har jag klämt till o från under flera veckor så jag har fått ont...

• Anonym

Ingen med erfarenhet? Vad kan det vara om det inte är cancer?

• Anonym (knölig)

Först å främst ska du ju se till att få det kollat!
    Däremot behöver det inte vara cancer utan är troligare en fettknöl eller knas i någon mjölkgång..
    Jag fick plötsligt jätteknölar i mitt ena bröst (stort som ett plommon), ont som fan gjorde de dessutom så jag sökte akut å de gjorde både mammografi och ultraljud och det visade sig vara just en sån ofarlig cysta i en mjölkgång..dessutom så var den som störst just då för jag skulle precis ha mens..
    Ett par år senare fick jag en annan sorts knöl..denna gång blev det mammografi+ultraljud+biopsi..inte heller detta var något farligt.
    Däremot så får jag inte nöja mig med detta utan kommer det en ny knöl så ska jag höra av mig och få den kollad.

Svar på tråden Gör Bröstcancer ont?