• mythis

Hyra stuga privat i Sälen...våga??

Funderar på att hyra stuga i sälen privat genom typ blocket eller dyl...Vågar man det??
    Är det någon som gjort det och vet vad man borde tänka på??
    Någon som blivit lurad någon gång?? Är som ni förstår rätt nojig när det gäller det här med att bli lurad som man hört om så mycket eller ska man bara anta att folk är ärliga??

• Svar på tråden Hyra stuga privat i Sälen...våga??
  • ninmid

Det finns privata stugor att hyra på orterna i Sälens hemsidor ; ) 

• vivianne

Mina föräldrar har gjort det rätt mycket under min uppväxt och det har alltid gått bra. Se till att ringa och inte bara ha mailkontakt så får du en "känsla" för personen som hyr ut - hur detaljerat de svarar på frågor om boendet och omgivning etc. Och kolla såklart att numret du får inte går till någon oregistrerad kontantkortsmobil..

• mythis

Jag har nu bokat en stuga. Pratat med vad jag hoppas är ägaren..låter väldigt trevlig och gav mycket info om stugan, vad som fanns och hur det såg ut med spår och backar mm. Nu har jag fått hem info om stugan i ett litet häfte, inkl boknings bekr. Nr till en stugvärd som jag även pratat med...
    Pengarna ska betalas in och sen ska en nyckel skickas hem till oss...
    Vad tror ni vågar man?? Det känns verkligen äkta och jag vill verkligen tro att hon är en ärlig människa...

• camillaoadde
    mythis skrev 2010-01-14 21:13:18 följande:
    Jag har nu bokat en stuga. Pratat med vad jag hoppas är ägaren..låter väldigt trevlig och gav mycket info om stugan, vad som fanns och hur det såg ut med spår och backar mm. Nu har jag fått hem info om stugan i ett litet häfte, inkl boknings bekr. Nr till en stugvärd som jag även pratat med...Pengarna ska betalas in och sen ska en nyckel skickas hem till oss...Vad tror ni vågar man?? Det känns verkligen äkta och jag vill verkligen tro att hon är en ärlig människa...
    Vi bokade privat och det gick bra. Men är det mycket pengar det handlar om så fråga om ni inte kan få betala en del i förskott och betala resten när ni kommer fram?  
Svar på tråden Hyra stuga privat i Sälen...våga??