• Anonym (Undrande)

Hur är gravidsymptom? Hur tidigt kan man märka det?

Jag och min pojkvän planerar inte barn, men vi kör oskyddat och tar det lite som, när det händer så händer det. Vi är alltså medvetna om chansen och vi trivs med det. Vi vill inte känns någon press på barngörandet.

Men nu senaste tiden har jag känt massa konstiga saker, det hela började faktiskt innan min senaste mens, så jag har aldrig tänkt graviditetstankar. Men har nu fått reda på att man kan ha mens och vara gravid.

Jag har svullnat en del i nedre delen av magen, som vid mens, fast då utan mens. Mina bröstvårtor ömmar med jämna mellanrum och igår hade jag fruktansvärt ont i dem. Jag tyckte, och även min pojkvän tyckte att mina vårtgårdar och vårtorna ser lite mörkare ut, nästan mot det blåa hållet, och jag fryser inte. Ha ha. Jag har också känt som "bubblor" i magen, men inte gaser. Jag har också haft lite stickningar i vänster äggstock, eller ja, jag tror det är äggstocken som sitter där. Ha ha. Jag kissar en hel del mer också.

Är detta graviditetssymptom? Eller hur märker man det? Hur tidigt kan man märka det? Jag har pratat med pojkvännen om att ta ett test, men han tycker vi ska vänta till min nästa beräknade mens, men man kan ju vara gravid med mens?

Jag ber inte er förklara att det bästa är att ta ett test, för det vet jag. Jag är bara nyfiken på om det kan vara symptom, hur har det varit för er och hur tidigt man kan känna det. Ja och om det är sant att man kan ha mens när man är gravid.

• Svar på tråden Hur är gravidsymptom? Hur tidigt kan man märka det?
  • Lindreas

Jag tycker absolut att det där låter som klassiska graviditetssymptom. :) Hoppas det stämmer! Och man kan ju ha mens som vanligt trots att man är gravid, även om det inte är supervanligt. Sen kan de här symptomen också kanske bero på något pms-aktigt eller någon annan hormonell rubbning, men ta ett test vid nästa bim, och sen talar du om hur det går! :D

• Anonym

Ja man kan ha mens när man är gravid, vissa kan bara ha blödning i början av graviditeten och sen kan det upphöra. Ömma bröst, mörkare vårtgårdar och svullen mage...Ja de e symtom som man får mär man är gravid.
    Ömma bröst och svullen mage hade jag redan när ja gjorde grav test i v 5 och det visade pluss...

• Anonym (Undrande)
    Lindreas skrev 2010-01-03 00:56:53 följande:
    Jag tycker absolut att det där låter som klassiska graviditetssymptom. :) Hoppas det stämmer! Och man kan ju ha mens som vanligt trots att man är gravid, även om det inte är supervanligt. Sen kan de här symptomen också kanske bero på något pms-aktigt eller någon annan hormonell rubbning, men ta ett test vid nästa bim, och sen talar du om hur det går! :D
    Oj, vad spännande. Så om jag har mens vid bim, som du skrev, tycker du jag ska testa ändå?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2010-01-03 00:59:01 följande:
    Ja man kan ha mens när man är gravid, vissa kan bara ha blödning i början av graviditeten och sen kan det upphöra. Ömma bröst, mörkare vårtgårdar och svullen mage...Ja de e symtom som man får mär man är gravid. Ömma bröst och svullen mage hade jag redan när ja gjorde grav test i v 5 och det visade pluss...
    Jaså det kan visas så tidigt ändå?! Men är det inte väldigt mycket "symptom" jag har för att vara så tidigt in i graviditeten i så fall?
  • Lindreas
    Anonym (Undrande) skrev 2010-01-03 00:59:27 följande:
    Oj, vad spännande. Så om jag har mens vid bim, som du skrev, tycker du jag ska testa ändå?
    Det tycker jag absolut att du ska göra! Om du inte är gravid kanske det är något annat som spökar som skulle behöva kollas upp i alla fall?

Jag märkte tidigt att jag var gravid, några dagar före bim, just ömma bröst och stickningar i magen. Dessutom gungar tuttarna på ett särskilt sätt när man är gravid. :D
  • Anonym (Undrande)
    Lindreas skrev 2010-01-03 01:03:53 följande:
    Det tycker jag absolut att du ska göra! Om du inte är gravid kanske det är något annat som spökar som skulle behöva kollas upp i alla fall? Jag märkte tidigt att jag var gravid, några dagar före bim, just ömma bröst och stickningar i magen. Dessutom gungar tuttarna på ett särskilt sätt när man är gravid. :D
    Ja det är kanske något man skulle kolla upp om man inte är gravid. Får se om jag vågar testa :D Min pojkvän säger bara "jag får känslan av att du inte är gravid". Jag har vid tre tillfällen frågat om jag ska ner och köpa test, men han säger bara nej och att han inte tror det. Han är inte emot det som sagt, men han verkar inte tro på det. Ha ha
    Gungar tuttarna på ett särskilt sätt, jaha.. av med bh.n och gunga rundor nu då? :D
  • Lindreas
    Anonym (Undrande) skrev 2010-01-03 01:08:33 följande:
    Ja det är kanske något man skulle kolla upp om man inte är gravid. Får se om jag vågar testa :D Min pojkvän säger bara "jag får känslan av att du inte är gravid". Jag har vid tre tillfällen frågat om jag ska ner och köpa test, men han säger bara nej och att han inte tror det. Han är inte emot det som sagt, men han verkar inte tro på det. Ha ha Gungar tuttarna på ett särskilt sätt, jaha.. av med bh.n och gunga rundor nu då? :D
    Ja, men de gungar liksom i sidled. Eller, det är skitsvårt att förklara, men du kommer märka det! :D Förresten behöver du inte ens ta av dig bh:n knalla nerför en trappa så ska du se på fan! ;)

När är nästa bim? Jag blir skitnyfiken, kan du inte testa nu? :D
  • Anonym (Undrande)
    Lindreas skrev 2010-01-03 01:10:30 följande:
    Ja, men de gungar liksom i sidled. Eller, det är skitsvårt att förklara, men du kommer märka det! :D Förresten behöver du inte ens ta av dig bh:n knalla nerför en trappa så ska du se på fan! ;)  När är nästa bim? Jag blir skitnyfiken, kan du inte testa nu? :D
    Ha ha, om de inte gungar så tappar jag ju hoppet :) Nästa bim är på lördag den 9.e. Nej jag har inget test hemma nu, det är inget man har liggandes väl? :D Fick ju inte köpa för pojkvännen. Eller, fick och fick, han tyckte det var onödigt. Jag vill att han ska vara med på det eller så.
  • Lindreas
    Anonym (Undrande) skrev 2010-01-03 01:14:29 följande:
    Ha ha, om de inte gungar så tappar jag ju hoppet :) Nästa bim är på lördag den 9.e. Nej jag har inget test hemma nu, det är inget man har liggandes väl? :D Fick ju inte köpa för pojkvännen. Eller, fick och fick, han tyckte det var onödigt. Jag vill att han ska vara med på det eller så.
    Det förstår jag! Jag har turen att ha en karl som är lika nyfiken som jag. ;) Ta ett test i veckan tycker jag, så vet du ju. :) Och bara för att tuttarna INTE gungar så ska du inte ge upp hoppet! Tog det sig inte den här gången så gör det nog det nästa. ;) Kanske är det skillnad om man har stora eller små bröst, i och för sig. Jag har inte särskilt stora, så minsta förändring i dem märker jag ju av. :)
  • Anonym (Undrande)
    Lindreas skrev 2010-01-03 01:17:31 följande:
    Det förstår jag! Jag har turen att ha en karl som är lika nyfiken som jag. ;) Ta ett test i veckan tycker jag, så vet du ju. :) Och bara för att tuttarna INTE gungar så ska du inte ge upp hoppet! Tog det sig inte den här gången så gör det nog det nästa. ;) Kanske är det skillnad om man har stora eller små bröst, i och för sig. Jag har inte särskilt stora, så minsta förändring i dem märker jag ju av. :)
    Alltså egentligen spelar det inte så jättestor roll om det tar sig nu eller inte, vi tar som sagt det som det kommer, än så länge iaf. Vi båda vill jättegärna ha barn,  men vi känner att vi tar det såhär just nu. Har läst här inne om ägglossningstest och nästan besatthet hit och dit och där vill jag försöka undvika att hamna. Men klart att dessa känningar gör att hoppet stiger :D

Svärmor hade middag idag och för fjärde middagsbjudningen sen känningarna kom har jag tackat nej till alkohol av just anledningen att jag inte vet, idag fick jag kommentaren "jaha, blivit nykterist?" med ett leende på läpparna. Ha ha
Svar på tråden Hur är gravidsymptom? Hur tidigt kan man märka det?