Hur är gravidsymptom? Hur tidigt kan man märka det?
Jag och min pojkvän planerar inte barn, men vi kör oskyddat och tar det lite som, när det händer så händer det. Vi är alltså medvetna om chansen och vi trivs med det. Vi vill inte känns någon press på barngörandet.
Men nu senaste tiden har jag känt massa konstiga saker, det hela började faktiskt innan min senaste mens, så jag har aldrig tänkt graviditetstankar. Men har nu fått reda på att man kan ha mens och vara gravid.
Jag har svullnat en del i nedre delen av magen, som vid mens, fast då utan mens. Mina bröstvårtor ömmar med jämna mellanrum och igår hade jag fruktansvärt ont i dem. Jag tyckte, och även min pojkvän tyckte att mina vårtgårdar och vårtorna ser lite mörkare ut, nästan mot det blåa hållet, och jag fryser inte. Ha ha. Jag har också känt som "bubblor" i magen, men inte gaser. Jag har också haft lite stickningar i vänster äggstock, eller ja, jag tror det är äggstocken som sitter där. Ha ha. Jag kissar en hel del mer också.
Är detta graviditetssymptom? Eller hur märker man det? Hur tidigt kan man märka det? Jag har pratat med pojkvännen om att ta ett test, men han tycker vi ska vänta till min nästa beräknade mens, men man kan ju vara gravid med mens?
Jag ber inte er förklara att det bästa är att ta ett test, för det vet jag. Jag är bara nyfiken på om det kan vara symptom, hur har det varit för er och hur tidigt man kan känna det. Ja och om det är sant att man kan ha mens när man är gravid.