• Lakrisal

Brio Caro - Bältesstol, Är den bra?

Det börjar bli dags att köpa en bältesstol till dottern och vi funderar på att köpa en Brio Caro. Är det någon som har den som kan tala om ifall den är bra eller ej?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Brio Caro - Bältesstol, Är den bra?
  • Kodia

Vi har den till dottern, 7½ år. Den är bra, och tar lite mindre plats än Aktas Rallysport, vilket är viktigt om man skall ha med kompisar hem och få plats med tre stolar/kuddar där bak!

• Lakrisal

Tack för svaret! Då kanske det blir en sån då! {#lang_emotions_smile} Är den bekväm att sova i? (under lite längre bilresor och så)

• Kodia
    Lakrisal skrev 2010-01-03 14:55:15 följande:
    Tack för svaret! Då kanske det blir en sån då!  Är den bekväm att sova i? (under lite längre bilresor och så)
    Ja, det tror jag att den är. Dottern brukar inte "tappa huvudet", och har aldrig klagat på att det är obekvämt.
  • Cecci78

När det är dags för bältesstol komer jag nog köpa Be safe eller Cybex, de verkar ha bäst sidokrockskydd tycker jag.

• LyNxQ

Vi köpte en Brio Caro för de hade en drive på den så den kostade bara 600kr.

Tycker att den funkar ganska bra. Dottern sitter bra i den. Hon sover bra också.

Bilstolens rygg ligger inte riktigt an mot bilsätets rygg för bilens nackstöd är i vägen.
    Bilkudden känns väldigt bred, så i vissa bilar är det svårt att få fast bältet, för det hamnar liksom bakom/under stolen. (har dock inte jämfört med andra bältesstolar så jag vet inte hur den är i förhållande till dem)

Vår dotter tycker att det är roligt med mugghållarna på sidan. Men lägger man i något och skjuter in mugghållaren och flyttar stolen så ramlar grejerna ut inuti stolen! (bara så ni vet )

Det är en okej stol, men vill man lägga mer pengar kan man nog få något bättre.
    Men för 600kr är den helt okej!

Går överdraget att tvätta? Såvitt jag kunde se står det inget om det i "manualen" (men jag ska kika på deras hemsida, tänkte göra det precis nu)

Svar på tråden Brio Caro - Bältesstol, Är den bra?