• Aili

Skalbagge i gröten från Semper!

Sjukt äckligt!

Jag hittade en skalbagge i min dotters frukostgröt! Öppnade en helt ny förpackning av Mild havregröt från Semper och när jag blandar gröten ser jag en svart grej som visar sig vara en skalbagge, så jäkla vidrigt!

Jag är inte särskilt äckelmagad men heller inte sugen på att ge min dotter skalbagge till fruktost...

Någon annan som varit med om något liknande? Och har någon ett förslag på annan gröt? Aldrig att jag köper Semper igen!

• Svar på tråden Skalbagge i gröten från Semper!
  • Trollet Ludenben

Kan det vara mjölbagge?? om det är det så har det inget med semper att göra utan det kan bli i alla mjölprodukter tex om de legat förlänge i affärens lager.
    Om det inte är mjölbagge utan något annat så ta reda på vad det är för skalbagge och kontakta både semper och butiken. Kontakta butiken i vilket fall som helst.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Aili

Ser inte ut som en mjölbagge, den är mer blåskimrande.

Ringde Sempers konsumentkontakt men det var stängt idag. Ska prata med butiken idag, tack för tipset!

• Trollet Ludenben

usch vad äckligt!! hatar kryp av alla de sorter. Vi använder både sempers och nestles gröt. Men jag tänker att om det vart ett kryp i sempers gröt så var det just detta paktet. Eller detta partiet grötförpackningar. Säkert har det hänt nestles med nångång. Men jag tycker absolut att du ska prata med semper och få kompensation och butiken för att få pengarna för gröten tillbaka. Plus att är det något fel på det partiet gröt de har där så är det ju bra om butiken returnerar det så att fler inte råkar ut för otrevligheter.
    Förstår att du tycker det är obehagligt för kryp av alla dess sorter i mat är riktigt vidrigt.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Milliez

Usch! Nej har inte varit med om det, men har aldrg köpt semper gröt heller.
    Vi använder oss av Nestles gröt. Super bra :)

Svar på tråden Skalbagge i gröten från Semper!