Gravid igen *vill inte*
Jag har precis fått reda på att jag är gravid igen!!! min son är född i juni-05 och denna skulle alltså komma i slutet av maj-06.
Trodde jag skulle känna mig glad vid nästa graviditet med men jag känner bara förtvivlan, panik och ångest. Jag vill inte alls vara gravid nu. Jag vill njuta av min son och bara vara med honom ett tag.
Vi har använt oss av p-piller och jag har varit noga. Det tog oss nästan 3 år med killen och nu ska vi få ett överaskningsbarn bara helt sådär.
gråter varje dag, vill inte vara gravid och känna så här.
Har bokat tid för abortsamtal, men tanken på att ta bort något så litet o fint som kan bli något så underbart som min son är gör mig så himla ont. Hur ska jag orka det. Har gjort en abort när jag var 16 och då känndes det itne alls jobbigt. Nu kännsd et som om jag itne kan få luft.
Men jag är itne redo för två barn, inte redo för 12 barn med 11 månaders skillnad, inte redo med två blöjbarn, två barn med napp, två barn som inte kan gå, två barn som är helt beroende av mig...
gud vad jag lider.... varfrö? varför kan jag inte bara älska detta barnet med då hade allt varit så mycket enklare! Jag och min sambo har diskuterat i det oändlig och vi båda tänker precis lika, varfrö? hur?