• sn2

    Diarré i tidig graviditet

    Även denna gån så reagerar min kropp med att jag får diarréer i vecka 4-6 av graviditeten. Förra gången gick det bara över sen. Det jag undrar är om fler har haft det så här?

  • Svar på tråden Diarré i tidig graviditet
  • clary

    Jag har haft det, men jag har varit knasig i magen till och från ett tag innan också. Men som värst vecka 3-4

    (är i vecka 4 eller 5 nu)

  • Tinny

    Jag har också det här problemet, jag visste dock inte om man verkligen kunde dra ett samband mellan det. Men nu när andra har samma problem så är det nog väldigt mycket möjligt att jag också har diarré p.g.a. graviditet...annars brukar jag aldrig ha det.

  • clary

    En liten "sidotanke", är att min häst blir lös i magen i samband med brunst (straxt innan tror jag). Så det kan nog vara hormonerna?

  • snutti

    Var tacksam för att du var lös i magen, jag är raka motsatsen, vågar knappt gå på toa... v 4+1

  • Kagi

    Jag var också väldigt lös, på gränsen till diarré. Upprörd mage överhuvudtaget, som magkatarr typ. "Lösheten" varade nog mellan v 4 och 10 ungefär. Föredrar det framför förstoppning i alla fall!

  • turia

    jag var också på gränsen till lös. Men nu i v 10 är man hård istället

  • LindaHelen

    min mage bråkar oxå men jag brukar vara lös vid mens oxå men det är alldrig kul når man känner måste på toa NU jag jobbar så att jag kan inte gå som jag vill

  • minasmamma

    Mina första tecken på graviditet var diarre. Nu är jag i har jag gjort 9 fulla veckor imorgon och det kan fortfarande vara lite löst.

  • johanna21

    ja va oxå så i början men sen vände de.. å nu e de som vanligt...(oftast)

  • Kotten2004

    Jag hade diarée i början av graviditeten. Nu de senaste 5-6 veckorna har jag dock varit hård i magen. Med facit i hand känns det bättre att vara lös än hård i magen.

  • dutten

    Jag har vatt lös hela tiden o gått ner ca 10 kilo på kuppen då ingen mat smakar nått heller...är idag 15+5....har illamående oxå har nu fått lergian comp som hjälper mig i ca 1- 1 ½ timma så jag tar mig en *frist* 2 gånger om dagen nu - skönt.

    Tror visst att det är hormonerna som spökar - för vid mens är jag alltid upp o nervänd i magen så även vid äl.

    dutten

  • sparven

    Hej!

    Min mage är oxå knasig och har varit så i ca en vecka, är gasig och uppsvälld. Jag är i vecka 6+.

Svar på tråden Diarré i tidig graviditet