• blue heaven

Norton virusskydd

Jag har några frågor jag undrar över om någon kan svara?
    Om man har en dator med Windows 7 kan man då använda Norton virusskydd som är för Windows XP och Windows Vista ?

Och vi har ett mobilt bredband. Hur kopplar man då två datorer till detta mobila bredband så att man kan vara inne två stycken samtidigt på internet ? Någon som kan förklara detta på ett enkelt sätt för oss amatörer på datorer?

• Svar på tråden Norton virusskydd
  • Pappa G

Vilken variant av Norton har du?

För att dela på en bredbandsanslutning behöver du en router.

• blue heaven

Det står bara Norton Internet Security 2009. 

• Joico

Ett mobilt bredband går väl inte att dela på? Det är jag ytterst tveksam till, har aldrig hört att man kan det.

• inze
    blue heaven skrev 2010-01-03 12:41:35 följande:
    Och vi har ett mobilt bredband. Hur kopplar man då två datorer till detta mobila bredband så att man kan vara inne två stycken samtidigt på internet ? Någon som kan förklara detta på ett enkelt sätt för oss amatörer på datorer?
    http://tinyurl.com/ycjg2og
  • Pappa G

Jag är inte tvärsäker, men tittar man på tillverkarens hemsida www.symantec.se så verkar det som att man måste uppgradera till version 2010.

Har ni lång tid kvar på abonnemanget för uppdateringar?

• Pappa G
    Joico skrev 2010-01-03 12:55:21 följande:
    Ett mobilt bredband går väl inte att dela på? Det är jag ytterst tveksam till, har aldrig hört att man kan det.
    Jodå, det finns det routrar för.
  • c0ol
    Pappa G skrev 2010-01-03 13:01:09 följande:
    Jodå, det finns det routrar för.
    Går även att göra via den dator som man har det mobila bredbandet inkopplat på.
  • blue heaven

Vi köpte virusskyddet på Annandag Jul så ca 1 år till. Så om man uppgraderar så ska det funka till Windows 7?

Vi har tidigare kopplat ihop två datorer på ett mobilt bredband och det fungerade jättebra UTAN router. Men nu har vi köpt en ny dator och vi har glömt hur man gjorde. Vi kopplade en nätverkskabel mellan datorerna och sedan kopplade vi in på något sätt men vi har glömt bort hur. Det tog rätt så lång tid men sedan fungerade det bra. Fast det mobila bredbandet var man tvungen att ha i samma dator hela tiden för att det skulle fungera.

• Pappa G

Köpte du version 2009, nu vid julen 2009 alltså..?
    I så fall var det en gammal/utgången version..

• c0ol
    blue heaven skrev 2010-01-03 13:20:30 följande:
    Vi köpte virusskyddet på Annandag Jul så ca 1 år till. Så om man uppgraderar så ska det funka till Windows 7? Vi har tidigare kopplat ihop två datorer på ett mobilt bredband och det fungerade jättebra UTAN router. Men nu har vi köpt en ny dator och vi har glömt hur man gjorde. Vi kopplade en nätverkskabel mellan datorerna och sedan kopplade vi in på något sätt men vi har glömt bort hur. Det tog rätt så lång tid men sedan fungerade det bra. Fast det mobila bredbandet var man tvungen att ha i samma dator hela tiden för att det skulle fungera.
    Googla på internetdelning och det operativ ni har så ska ni nog hitta en guide.
  • The KING

Angående Norton 2009 på Windows 7, taget från Symantecs hemsida;

Norton Internet Security 2009, Norton AntiVirus 2009 and Norton 360 Version 3.0

Norton Internet Security 2009, Norton AntiVirus 2009 and Norton 360 Version 3.0 have all been updated to support Windows 7. Users of these products with active subscriptions will automatically receive the appropriate compatibility update. The update will be delivered automatically online, and no user action will be required. Users of older versions of Norton security products can visit our Norton Update Center for information on how to get the latest versions of their products.

www.symantec.com/norton/theme.jsp

Svar på tråden Norton virusskydd