• Anonym (Luktagott?)

Ammoniakdoft från urinen.

Varje gång jag varit på toaletten så luktar det ammoniak efter mig. Det luktar även detsamma i mina underkläder.
    Jag dricker som vanligt så det kan inte bero på det.
    Finns det någon som haft samma problem och vad gjorde ni åt det?
    Jag är inte gravid förresten så det kan inte vara orsaken från det.

Kan det helt enkelt vara så att jag fått någon obalans i underlivet som gör att amminakdoften kommer från det?

• Svar på tråden Ammoniakdoft från urinen.
  • Anonym

Hur länge har du kännt ammoniakdoften?
    Äter du som vanligt och mår i övrigt bra, både fysiskt och psykiskt?

Ammoniak eller acetondoft i urin och från andedräkten kan tyda på svält, antingen efter en kraftig magsjuka eller om du bantar eller vid diabetes.
    Detta för att vid svält bildas svärltsyror i kroppen och då luktar man ammoniak eller aceton ganska kraftigt ur urin och andedräkt.

Men för att det ska vara diabetes så borde du ha symptom som att du dricker och kissar onormalt mycket, ex: du kan hinka i dig en liter vatten för att en sekund senare vara precis lika törstig igen.

• Anonym (Urinvägsinf?)

När jag är på väg att få urinvägsinfektion luktar det ibland kemiskt, men om det är just aceton kan jag inte säga. Känner du dig kissnädig ofta/svider det när du kissar så kan det vara det som är på gång.

• Anonym

diabetes kan ge dessa besvär

• versan

Gå till VC och be om en koll så du ej har Diabetes.
    Annars låter det som om du är uttorkad.
    Men som sagt en koll av hälsan är nog bra att göra i detta läge.

• Anonym (Luktagott?)

Tack för era svar. {#lang_emotions_smile}

Jag misstänker inte diabetes då jag inte är mer törstig än normalt och inte heller går på toa mer än vanligt. Inte heller misstänker jag UVI.
    Det är inga ändringar i mitt sätt att leva mer än att mitt nyårslöfte är att bli mer nyttig i mitt levnadssätt.

Får nog helt enkelt göra som så att jag hör av mig till VC för en koll så att allt står rätt till med mig.

• Anonym
    Anonym (Luktagott?) skrev 2010-01-04 11:49:09 följande:
    Tack för era svar. Jag misstänker inte diabetes då jag inte är mer törstig än normalt och inte heller går på toa mer än vanligt. Inte heller misstänker jag UVI.Det är inga ändringar i mitt sätt att leva mer än att mitt nyårslöfte är att bli mer nyttig i mitt levnadssätt.Får nog helt enkelt göra som så att jag hör av mig till VC för en koll så att allt står rätt till med mig.
    Gör det och lycka till! Jag har själv diabetes och tycker inte alls dina symptom stämmer in, utan tycker mer det låter som att din urin är för koncentrerad.
Svar på tråden Ammoniakdoft från urinen.