• Engfie­ld
    Äldre 3 Jan 14:43
    132212 visningar
    38 svar
    38
    132212

    Hur tidigt kan man känna fosterrörelser???

    Hej Alla!

    Undrar bara när ni har kännt fosterrörelser första gången?  Hur kan man skilja det från tarmarnas rörelser?

    Längtar så efter det där första som jag VET är lilla bebisen

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man känna fosterrörelser???
  • vårat
    Äldre 3 Jan 14:45
    #1

    Första barnet i v 14:)
    Andra i v 16:)
    Känns som en liten fisk eller fjäril som man håller i en hand och den rör på sig:) jätte mysigt. Sen när den börjar sparka känner man att det är den lilla bäbisen:) lycka till med graviditeten:D

  • pezz
    Äldre 3 Jan 14:47
    #2

    tycker det var svårt i början på första barnet att urskilja, det vara snarare så att i efterhand visste  man när man hade kännt det men när man väl var där så var det svårt


  • Äldre 3 Jan 14:48
    #3

    Det är ju så olika för alla. Vissa går till vecka 20 utan att känna något, medans andra känner redan efter vecka 12.

    Jag kände tidigt med båda barnen. Vecka 13-14 med första, och vecka 13 med andra. Och nu är jag i vecka 13 igen, och tror mig ha känt lite sprattel.

    Jag brukar beskriva det som "sprattel" långt ner i magen. Bakom blygbenet typ. Eller som jag förklarade för sambon igår, som en elstöt. En kort elstöt. (smärtfri såklart) bara känslan.

    Vilken vecka är du i ?

  • helene­306
    Äldre 3 Jan 14:49
    #4

    Första barnet v 16.
    Andra barnet v 13

    Jag tycker man känner skillnad på fosterrörelser kontra tarmrörelser. Fosterrörelser är som ett litet svagt bufflande eller fladder.


    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Engfie­ld
    Äldre 3 Jan 14:52
    #5

    Tack för svaren!

    Jag går in i vecka 14 snart och tycker mig på morgonen känna små små svaga sprattel långt ner i magen, strax ovanför blygbenet... Känns inte mycket men lite lite och inget som jag känt tidigare... kanske blir man lurad av tarmarna och det får man väl inte veta förän lite senare skulle jag tro

  • helene­306
    Äldre 3 Jan 14:56
    #6
    Engfield skrev 2010-01-03 14:52:22 följande:
    Tack för svaren! Jag går in i vecka 14 snart och tycker mig på morgonen känna små små svaga sprattel långt ner i magen, strax ovanför blygbenet... Känns inte mycket men lite lite och inget som jag känt tidigare... kanske blir man lurad av tarmarna och det får man väl inte veta förän lite senare skulle jag tro
    Då är det fosterrörelser du känner Det känns inet så mycket i början men sen jäklar i mig ökar sprattlet
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Engfie­ld
    Äldre 3 Jan 15:50
    #7

    Åh vad spännande! Hoppas att det är så
    Ser verkligen fram mot att få känna tydliga rörelser, och att sambon ska få känna men där lär det dröja lite till iaf

  • Nallep­uhmamm­a
    Äldre 3 Jan 18:39
    #8

    barn 1: v 16
    barn 2: v 13

  • Äldre 3 Jan 18:42
    #9

    Första barnet 21 fulla veckor
    Andra barnet 15 fulla veckor lite. dagligen 16 fulla veckor

  • Äldre 11 Oct 15:50
    #10

    haha blandade svar..med första barnet kände jag inget försen v 24..

Svar på tråden Hur tidigt kan man känna fosterrörelser???