• Fredriks Mamma

Syskonvagn på bredden eller längden?? Vilket är mest praktiskt?

Hejsan!
    Jag har tittat på olika syskonvagnar, och har bestämt mig till och från. Nu velar jag igen.

Jag är sugen på babyjogger city select, som kommer ut i butik nu i januari. Oändliga lösningar m. sitt/ligg/bilstol. Så den känns mkt praktisk.

Men även babyjogger city mini double verkar ju enkel.

Vad ska jag välja tycker du?? Jag får barn i mars, och min första son är då 20 månader och behov av vagn.

• Svar på tråden Syskonvagn på bredden eller längden?? Vilket är mest praktiskt?
  • Sötnosarna

Jag tror det beror på hur "snälla" barn man har. Syskonvagn på längden skulle jag aldrig kunna ha då båda vill kunna se framåt. Men den är smidig och lätt att komma igenom alla dörrar.
    Min vanliga syskonvagn kunde jag inte få in genom ytterdörren så jag fick fälla ihop den och bära ut den och sen fälla upp den igen. Lite krångligt men det gick ju.
    Det är ju inte lätt att bestämma sig, men hoppas du hittar ngn bra.

• Fredriks Mamma

Jag vill slippa allt krångel! =) Skulle bli tokig att behöva vika ihop den för att komma in m.m.

Jag bor på landet, men har en gammal EL som får fungera i terrängen.

Jag behöver en lätt vagn eftersom den ska lastas i och ur bilen. Den behöver "bara" fungera i stadsmiljö, eftersom jag har den andra vagnen.

• Fredriks Mamma

Fredrik är 18 månader nu, men är fortfarande nöjd att sitta mot mig. Jag har det så för att det annars blåser rätt in i vagnen annars.

• siamusen

Vanliga baby joggers, de pa bredden alltsa, brukar ga in genom dörrar. Vi har deras classic double och den kommer in överallt.

• Fredriks Mamma

Jag har provkört city minin i butik och den verkar smidig. Det kanske är lättare med den, än att fixa med sitsar hit o dit...
    Ska bli spännande och titta på city select när den kommer. Annars bli det nog city mini dubbel.

• strojes

Vi har två syskonvagnar, båda phil & teds.
    I den ena sitter barnen bredvid varandra med separata ryggstöd och suffletter. Jag har aldrig haft problem att komma igenom i dörrhål mm (bor i Stockholm och har åkt både tåg, buss och tunnelbana utan problem).
    I den andra vagnen sitter ena barnet ovanför det andra. Antingen fäster man syskonsitsen ovanför ordinarie sitsen som då fälls till fullt liggläge där bebisen ligger i mjuklift. När bebisen blir större fäller man upp den fasta sitsen i sittläge och fäster syskonsitsen där bak istället. Fördelen med denna vagnen är ju att den är lika smal som en singlevagn. Om man tex har det stora barnet på dagis så har man en enkelvagn att köra istället för att köra runt på en dubbelvagn med ett barn i...

• strojes

En syskonvagn på längden är svårstyrd och kan vara tung att köra har jag hört av ett par som haft sådana vagnar. Och det är krångligt att åka buss med en vagn på längden eftersom den blir så lång.

• Fredriks Mamma

Jag funderar o funderar. Men just det att stora barnet kommer gå på dagis gör ju att babyjogger city select känns mest logisk. Då den går att göra till singelvagn.

• mini75

Jag har en babyjogger city elite singelvagn, den är jag verkligen supernöjd med. Tycker att city mini verkar bra å smidig som stadsvagn! Väntar oxå tillökning snart...
    Babyjogger har fantastisk kvalitet på sina vagnar och suveräna suffletter. Den nya vet jag dock inget om men den ser intressant ut!

• Fredriks Mamma

Ja, jag velar mellan babyjoggers vagnar, antingen city mini (även micro har dubbelvagn) samt city select.
    Men om jag väljer city minin, behöver jag en till vagn, när t ex en är på dagis.

Svar på tråden Syskonvagn på bredden eller längden?? Vilket är mest praktiskt?