• Eleni

Tv-rösten, vem är han egentligen??!!

Den där lite sensuella, hesa, mörka manliga extremt tillgjorda rösten, vem är han? Och varför får han alla jobb i radio, tv och film? Han gör ju allt! Samma gubbe! Reklamfilm, presenera nya program, prata åt disneyhjältarna, allt gör han. Hur klarar han att jobba så mycket? har aldrig träffat honom i levande livet, då skulle jag känna igen rösten direkt och då skulle jag ge honom en rakt höger, så trött blir jag på att höra hans röst överallt! Tjeröster finns det massor, men mansröster bara en.. Kan han inte gå och få en tupp i halsen eller nåt så dom måste anställa nån annan så det blir lite variation.. Är det bara jag som stör mig eller?

• Svar på tråden Tv-rösten, vem är han egentligen??!!
  • Himmelsblå

vet inte vem du tänker på faktiskt....

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • The Black Lady

Jag hör en massa olika TV-röster... vem av dom menar du?

• Eleni

Gör du, det var märkligt.. Mansröster hör jag bara en.. För det kan väl inte vara olika gubbar som pratar på exakt samma slemmiga, låtsassexiga, fejkade sätt??

• Himmelsblå
    Eleni skrev 2010-01-03 17:22:05 följande:
    Gör du, det var märkligt.. Mansröster hör jag bara en.. För det kan väl inte vara olika gubbar som pratar på exakt samma slemmiga, låtsassexiga, fejkade sätt??
    Ge exempel på en tvreklam!
    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Nyfiken gul
    Eleni skrev 2010-01-03 17:22:05 följande:
    Jag har inprogrammerat 110 kanaler men äger ungefär det tredubbla och har aldrig stött på samma röst. Vilka kanaler häckar han mest på?

Jag hör olika röster på reklam, filmer och presentation.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • giftgrodan

jag är OTROLIGT trött på den där tillgjorda, gälla kvinnorösten som gör reklam för en massa olika saker, mycket smink och annat. Blä!

• Ciliaja

han gör ju bla rösten till Rent hus och du är vad du äter, samt några barnprogram som jag inte kommer på va dom heter, men han gör massa ju!

tkr jag hör hans röst hela tiden också!

fast de stör inte mig för han har en bra berättar röst!

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Fluffguf

Jag vet precis vad du menar, jag stör mig också något vansinnigt på den rösten Fast alla reklamfilmer är han väl inte riktigt med i, ganska många dock. Om det nu inte är många som pratar likadant

• snuppis
    Guldrosen skrev 2010-01-03 17:29:09 följande:
    Heter han inte inte Fredrik Birging?
    jo det heter han =) han gjorde rösten till själv också när han va med i du är vad du äter, jag tycker han är bra och rolig
  • Eleni
    Fluffguf skrev 2010-01-03 17:26:57 följande:
    Jag vet precis vad du menar, jag stör mig också något vansinnigt på den rösten Fast alla reklamfilmer är han väl inte riktigt med i, ganska många dock. Om det nu inte är många som pratar likadant
    Japp, äntligen en som fattar vad jag menar! Det passar liksom inte ens in att prata så på alla ställen där han (rösten) är med! Eller egentligen, det passar aldrig att prata som extremt självgod casanova.. Vem vill egentligen höra det??
  • Eleni
    giftgrodan skrev 2010-01-03 17:25:10 följande:
    jag är OTROLIGT trött på den där tillgjorda, gälla kvinnorösten som gör reklam för en massa olika saker, mycket smink och annat. Blä!
    Den ska jag lyssna efter! Så jag kan störa mig på den också..
  • Fluffguf
    Eleni skrev 2010-01-03 17:32:51 följande:
    Japp, äntligen en som fattar vad jag menar! Det passar liksom inte ens in att prata så på alla ställen där han (rösten) är med! Eller egentligen, det passar aldrig att prata som extremt självgod casanova.. Vem vill egentligen höra det??
    Nej, precis, vem pratar så egentligen det låter ju helt knäppt
  • Eleni
    Ciliaja skrev 2010-01-03 17:25:53 följande:
    han gör ju bla rösten till Rent hus och du är vad du äter, samt några barnprogram som jag inte kommer på va dom heter, men han gör massa ju!tkr jag hör hans röst hela tiden också!fast de stör inte mig för han har en bra berättar röst!
    Ahh, den gubben! Han är också lite jobbig, men det var faktiskt inte honom jag tänkte på. Men kul att du har känt igen honom! Jag tror att min gubbe är många olika, men de pratar så extremt lika, och det är också ett speciellt tonfall där rösten blir mörkare i slutet på meningen som känns så himla klyschigt. Killinggänget gjorde ju en massa parodi på den här "reklamrösten", det lär ju inte bara vara jag som tycker det är urfåningt att överdriva så, men man hör ju fortfarande den rösten irriterande ofta..
  • Mad as snow

Det är inte rösten för Lindhs choklad du menar va? Smiley

No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • Smurfan JM
    Ciliaja skrev 2010-01-03 17:25:53 följande:
    han gör ju bla rösten till Rent hus och du är vad du äter, samt några barnprogram som jag inte kommer på va dom heter, men han gör massa ju!tkr jag hör hans röst hela tiden också!fast de stör inte mig för han har en bra berättar röst!
    Det är inte samma person. Fredrik Birging (som annars sänder nyheter (m.m.) på RixFM mfl) är speaker på DÄVDÄ. Vad speakern på RH (vilken också nu är speaker på en reklam för mjällschampoo(?)) heter vet jag inte, men det är inte Fredrik Briging iaf.
  • VinterNoll2

Jag stör mig på han som hörs på Discovery Channel då de gör reklam för bilprogrammen de har där, HAN är fan med överallt tycker jag. Det är reklam för rakhyvlar och allt möjligt... Allt ska låta så jävla häftigt då han pratar med sin lite skorviga röst... *blä*

giftgrodan skrev 2010-01-03 17:25:10 följande:
    Är det inte hon som pratar i Ensam Mamma Söker också?? Hon hörs ju i diverse reklam också... Ååå så tillgjord hon låter *urk*
    Lillprinsen är äntligen här
Svar på tråden Tv-rösten, vem är han egentligen??!!