• 2 ska bli 3 är nu 4

HJÄLP! Vart hittar man denna nappen....??

Vi försöker få dottern att ta napp. Testat det mesta.
    Har tänkt lite på dom napparna man ofta ser i dom amerikanska förlossnings programmen. Dom ser ut precis som nappflaskenappar fast med sköld runt så dom inte kan åka in. men dom är lixom ihåliga.. tänkte att hon kanske skulle ta den då flaskan funkar (pumpar ibland).
    någon som vet vart dom kan köpas/beställas?
    efterlyser oxå erfarenhet av denty nappen eller andra nappar som funkat på era små nappvägrare....

• Svar på tråden HJÄLP! Vart hittar man denna nappen....??
  • DestinyD
    2 ska bli 3 skrev 2010-01-03 19:27:59 följande:
    Vi försöker få dottern att ta napp. Testat det mesta. Har tänkt lite på dom napparna man ofta ser i dom amerikanska förlossnings programmen. Dom ser ut precis som nappflaskenappar fast med sköld runt så dom inte kan åka in. men dom är lixom ihåliga.. tänkte att hon kanske skulle ta den då flaskan funkar (pumpar ibland). någon som vet vart dom kan köpas/beställas? efterlyser oxå erfarenhet av denty nappen eller andra nappar som funkat på era små nappvägrare....
    När min dotter var nyfödd så köpte vi Mams pyttelilla napp i silikon på Apoteket. De är de enda som funkat på henne, och vi kör fortfarande med Mam i silikon och nu är hon 8 månader Lycka till!!
  • DestinyD

Jag har alltså ingen erfarenhet av Denty eller de andra napparna du menar. Sorry

• 4nov09

säg gärna till om du hittar för letar också efter en sådan napp =)

• miatilda090920

vår dotter var med nappvägrare eller hon kväljdes av dom så jag köpte pigeon nappar, smala och inte så stora. den är super.. babylandet kan man köpa dom på..

• Pernillaa

Jag måste bara fråga, om barnet inte vill ha nappen, varför envisas med att försöka hitta en som barnet tar?

Bästa är väl ändå att låta barnet vara utan napp.

Min son hade ganska stort sugbehov när han föddes och testade då med napp men efter en knapp vecka så ville han längre inte ha nappen och då tvingade då inte jag på han den.

• Pinkilly

Jag har samma problem med min lilla tjej och jag letade efter en napp som såg ut som den hon fick ha på sjukhuset och hittade den här, det heter Wabbanub och används tydligen av sjukhus till prematurer och små spädbarn. Det sitter en gosis på den men jag antar att den går att ta bort om man inte vill ha den. Jag har precis beställt den och hoppas det kommer vilken dag som helst! Kolla på angholmen.com!

Mitt älskade barn...
  • 2 ska bli 3 är nu 4

vi har testat. mam mini från apoteket, mam latex, tommee tippees snordyra nappar, pigeon, , esska anatomisk, bambino kula...  det va nog alla so far...

kan verka desperat men vi har en 2-åring oxå. Kan omöjligt sitta med lillfingret/amma när hon ska sova. har försökt m napp sen 1:a veckan. hon har ett stort sugbehov och väldigt svårt att komma till ro utan att snutta..

• 2 ska bli 3 är nu 4

Åh tack för alla tips & råd...
    Tack för länken PINKILLY.  det verkar va en sådan jag söker...

Pernils>> Se inlägg nr 9.   förstår vad du menar. Jag skulle gärna låta det va om jag haft tid att sitta ner med henne i famnen ½ dagarna. Men jag har en 2-åring att roa, leka med & mata. Ibland funkar sjalen men när hon är trött å hon bara skriker så funkar det bara suga tills hon somnar men så fort jag lägger ifrån henne (dvs tar bort tutten) så vaknar hon... igen... Så jag behöver helt enkelt något att ersätta bröstet med iaf några timmar om dagen. Därför.   

• 2 ska bli 3 är nu 4
    Pinkilly skrev 2010-01-03 19:45:26 följande:
    Jag har samma problem med min lilla tjej och jag letade efter en napp som såg ut som den hon fick ha på sjukhuset och hittade den här, det heter Wabbanub och används tydligen av sjukhus till prematurer och små spädbarn. Det sitter en gosis på den men jag antar att den går att ta bort om man inte vill ha den. Jag har precis beställt den och hoppas det kommer vilken dag som helst! Kolla på angholmen.com!
    Verkligen tack för tipset (igen)... Denna nappen verkar funka toppen. har iaf används i ett dygn (inte non stop dock såklart ) snart. Mer än vad någon annan napp gjort iaf.  TACK!
  • echobananas

Vår nappvägrare tog NUK-nappen. Blev tipsad om den här på fl. Den finns inte i matvarubutiker men på barnens hus och sådana ställen.

• miatilda090920

ursäkta pernils du skrev att varför tvinga på barn med napp om dom ej vill ha...

jag förstår dig men du kanske inte förstår dom barn som hr mycket sugbehov ,en som inte tar vilken napp som helst.. vad vet jag.

jag tycker det är bra med napp, och rekomnenderar det starkt

• MikuAndSaraLi

Min dotter tålde inte napp alls. Hon vägrade och spottade resolut ut den.
    Det är inte förräns nu - när hon blev 6 månader (hon är 7 nu) som hon började kunna använda napp när hon sover - och som en leksak som hon biter i ibland.
    Alla barn behöver inte napp.
    Min dotter hade ör liten mun, typ. Hon satte alla nappar i halsen jämt.
    Så vi prövade den minsta. Samma där - så vi gav upp.

Skulle faktiskt också vilja ha en såna napp som du beskriver - vet vad det är du menar.
    Hon tycker det är mysigt att sitta i mitt knä och suga på mina fingrar (fast det får hon inte - speciellt som hon har två vassa tänder nu också) så en sån napp vore bra.

Svar på tråden HJÄLP! Vart hittar man denna nappen....??