Trosskydd i tyg - vilka är bäst?
Jag funderar på att köpa trosskydd i tyg då jag börjar reagera med allergi eller något på vanliga. Vilka har ni testat och framförallt - gillat?
Jag funderar på att köpa trosskydd i tyg då jag börjar reagera med allergi eller något på vanliga. Vilka har ni testat och framförallt - gillat?
Jag har sytt egna som jag gillar bäst men även testat Imse vimses och Ecosoft och de funkar bra!
Jo det är framförallt tygbindor jag använder, trosskydd endast i slutet av mensen. Jag har tänkt sy fler och köpa någon fler sort men jag är också gravid nu (v.28) så jag väntar tills jag behöver dem. Jag har funderat på att beställa av Magdalena Nehm. Jag tycker att tygbindor funkar kanonbra! Det är inte alls så äckligt som man tänker när man först hör talas om det.
Det har funnits en tråd om tygbindor men jag vet inte om den dött ut.
Nu hittade jag tygbindetråden igen!
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47733325.html
tack!
Mina favorittrosskydd ar fran "mjuka under": http://www.mjuka-under.se/
De ar i bambutyg (som har antibakteriella egenskaper om jag inte har helt fel for mig). Valde fleece som sparrskikt for att fa det sa luftigt som mojligt (man kan valja antingen PUL eller fleece).
Har aven Magdalena Nehms (utan sparrskikt) och Procraftinations (med fleece).
Om du funderar pa tygbindor sa kan det vara bra att skaffa det redan nu, till avslaget. Om du ar kanslig for vanliga trosskydd sa kommer du sakerligen att reagera pa att ha vanliga bindor under sa lang tid, och da kan det vara bra att redan ha nagra tygisar hemma att ta till (nar kemikalierna borjar frata). Avslaget ar ju som en lang mens, sa det ar ett ypperligt tillfalle att "testa". Dessutom ar du ju hemma, sa om du ar osaker pa om tygisar verkligen haller (en vanlig nyborjarfraga) sa slipper du ju utfora testet pa jobbet s a s.
Tack för tipset Yamit!
Kanske du kan hitta något av intresse i min press, har skrivit en hel del om tygbindor där.