softness skrev 2010-01-04 21:57:19 följande:
hmm verkar ju som om många är hemma med barnen så man behöver ju inte vara ensam direkt, om man lyckas få några vänner då... vet inte om vi e berättigade några av de bidragen, pappan är bygnadsarbetare med njurproblem så han sa han ska ansöka om en councilflat till oss (antar att det är som soc-lägenhet eller?) vet inte hur mycket hjälp man kan få riktigt, han är på pappret gift med en annan kvinna för han väntar på medborgarskap... aaahhh massa problem bara, känns tungt när det känns omöjligt att vara med den man älskar.....
Ja, fast nog varre har tyvarr, soc i Sverige har ju inte egna hus dar hela huset ar socialfall. Massa tonarsmammor och kamphundar! Ska jag vara arlig tror jag inte att det ar nagon vidare miljo att bo i. Men kanske ar det bara jag som har fordomar? Vad gor man inte for karleken!
Barnbirdrag kan ni fa, men du behover ett National Insurance nummer forst, och de ar mycket skeptiska till att ge det till nyinflyttade. Din kille borde kunna fa det annars, for om han jobbar har han rimlightvis redan ett. Tax credits borde din kille oxa kunna fa, och du med om du borjar jobba, men jag vet inte hur de funkar (vi ar inte berattigade iaf) eller hur hans skenaktenskap paverkar situationen.