• Leija

Tipsa mig om en Engelska bok!

Jag tänkte läsa en bra bok på engelska, men inte allt för lång... Och den ska vara lättläst, annars kommer jag lessna och skita i att läsa klart den.
    Jag har så himla svårt att hitta en bra, de jag börjat läsa är väldigt avancerade och konstigt skrivet, när boken är på engelska vill jag 'slippa' en bok som man måste tänka när man läser, det ska liksom bara flyta på!!!

• Svar på tråden Tipsa mig om en Engelska bok!
  • Borlängemannen

Jag läste Dan Brown på engelska. Den var lättläst. Just den jag läste var "Digital fortress" men "Da Vinci-koden" fungerar nog också bra. Har dock inte läst den.

Annars är jag personligen sugen på Astrid Lindgrens böcker.

• Jinxter

Jag tycker du ska valja precis den typ av bok som du vanligtvis gillar! Om du verkligen vill ha en lattlast bok sa ar ju 'kiosk-romaner' och trashiga kriminalromaner ett ratt sa bra alternativ... Jag alskar kriminalromaner, typ Ian Rankin, Patricia Cornwell och ganget. Lite sa dar lagom intelligensbefirade och lattlasta men icke desto mindre spannande!

Annars ar ju de bocker som riktar sig mot barn/ungdomar ett bra alternativ. Som sagt - twilightsagan, eller kanske Harry Potter...

• spöke

The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon rekommenderar jag varmt. Lättläst, intressant och annorlunda.

Svar på tråden Tipsa mig om en Engelska bok!