• NoomiNoomi

Röda lår

Har precis kommit in efter en promenad med pojkvännen. Vi gick väl ungefär en halvtimme och det är -6 ute. Hade jeans på mig som vanligt. Kommer in och upptäcker att låren är blossande röda och det kliar så jag håller på och bli galen och bränner som eld i huden. Känns nästan som nån allergisk reaktion eller nånting. Enbart på låren och ingen annanstans. Är det för att det varit så kallt ute eller vad är det?? Har aldrig känt så innan. Om jag kliar på huden är det nästan så det uppstår små blåsliknande knottror...

• Svar på tråden Röda lår
  • Mars2007

Det är säkert kylan, jag blir alltid röd om benen om jag är ute på promenad i kylan. Det kliar(bränner när man kommer in och värmer upp sig.. inga blåsor visserligen. Sambon anser att han har köldallergi p g a detta men jag tycker nog att det verkar rätt normalt.

• Wonderchild2009

Så fick jag ofta innan när jag red.. Just låren är ju ganska oskyddade när man är ute och går.. 
    Det enda som finns att göra är att krypa ner och försöka få upp värmen :P
    ett litet tips, duscha eller bada inte! Då blir det värre..

• NoomiNoomi

Ja jag anade att det var pga kylan men det är hopplöst med denna klådan... men jag antar att den försvinner när man värms upp igen... Ska krypa ner i sängen under några filtar nu

• LillaVild

Cirkulationen blir mindre ytlig när det är kallt och du blir avkyld, den flyttar centralt för att försörja de viktiga delarna sas  

Sen när du kommer in i värmen strömmar blodet tillbaka till huden, man blir röd och det kan klia som f-n! Får alltid så.... 
    Men mina lår kliar även under snabb promenad i svalt väder, kliar pga den ökade cirkulationen då alltså...typiskt jobbigt!
    Men normalt är det iaf
Svar på tråden Röda lår