Tips på bra handkräm
Sedan jag fick mitt barn, har mina händer varit extremt torra. Jag har provat massor med olika krämer, men inget som hjälper.
Någon som har något bra tips?
Sedan jag fick mitt barn, har mina händer varit extremt torra. Jag har provat massor med olika krämer, men inget som hjälper.
Någon som har något bra tips?
Locobase Repair använder jag!
HTH kräm är suverän och fri från parabener! Och jag är lite av en handkrämsberoende...
något som är bra mot torr hud tycker jag är babyolja. använder själv barnängens ibland. på läpparna använder jag bepanthen el inotyol när de är som torrast.... annars använder jag atrix handsalva i vanliga fall.
Jag tycker Body shops Hampa kräm (hemp hand protector) är bra. Den luktar gott också, på ett lite äckelgott sätt...
!
Ja just det... Använder dotterns miniderm nu när händerna är som känsligast...
Jag använder ACO handsalva (parfymfri) och den funkar jätte bra.
När jag blev gravid så blev min ena hand hur torr som helst, var alldeles vit och flagnade massor från den. Använde då först den hudkräm jag hade hemma och fick smörja flera gånger per dag, men det hjälpte inte alls. Så köpte jag ACO's på apoteket och det blev bra direkt. En gång glömde jag smörja in mig under 2-3 dagar och då kom det torra tillbaka, efter det smörjer jag en gång varje dag (innan jag ska sova på kvällen) och har inga problem längre med torr hand :)
Jag tycker Clarins handkräm i deras ForMen-serie är helt oslagbar. Det började med att jag köpte den till min man men numera köper jag den även till mig själv. Finns nog på alla ställen som har Clarins, men jag brukar beställa från FeelUnique så blir det lite billigare; www.feelunique.com/p/Clarins-for-Men-Active-Hand-Care-75ml.html
Wow va många svar, tack så mycket. Skall nu testa mej genom era förslag.
Tack!