• MiaAnnette

Ostbricka, tips?!

Vill ha tips på massa goda ostar man kan ha på ostbrickan, vilka frukter & grönsaker brukar ni ha till, vilka andra tilltugg, kex, digestive?!

Jaa, ge mig alla tips ni har! {#lang_emotions_laughing}

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
  • Svar på tråden Ostbricka, tips?!
  • Meria

Jag är totalt beroende av Brie-ost, så det måste finnas Och vindruvor till...
    ...och saltiner att ha det på

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Anatha

Jag brukar köra en kombination av hårda och mjuka ostar och blanda smakrika med mildare. Mest för att då brukar alla hitta sin favorit. Tex en gryere, parmesan, någon get eller fårost en brie eller cambozola och någon färskost?

En lagrad söt balsamvinäger passar till framförallt parmesanen sen är det gott att ha någon marmelad, tex fikon till fårost. Har man getost eller brie passar en smaksatt honung.

Jag gillar inte riktigt vanlig ostkex utan föredrar Vilmas Knäckebröd till ostar.

http://www.vilmas.se/

• MiaAnnette

Marmelad är något jag glömt helt att man kan ha till! Låter ju riktigt gott till...
    Vilmas Knäckebröd vet jag inte vad det är dock. {#lang_emotions_dreamer}

• Anatha
    MiaAnnette skrev 2010-01-03 23:22:48 följande:
    Ahaa, nu såg ja ju vad det var för bröd! Ser gott ut!
    Det är beroendeframkallande
  • MiaAnnette
    Anatha skrev 2010-01-03 23:24:38 följande:
    Det är beroendeframkallande
    Är det ditt företag? Tror faktist jag sett det där brödet på Sabis nu när jag kollade...
  • Dilong
    Anatha skrev 2010-01-03 23:18:01 följande:
    Jag brukar köra en kombination av hårda och mjuka ostar och blanda smakrika med mildare. Mest för att då brukar alla hitta sin favorit. Tex en gryere, parmesan, någon get eller fårost en brie eller cambozola och någon färskost? En lagrad söt balsamvinäger passar till framförallt parmesanen sen är det gott att ha någon marmelad, tex fikon till fårost. Har man getost eller brie passar en smaksatt honung. Jag gillar inte riktigt vanlig ostkex utan föredrar Vilmas Knäckebröd till ostar. www.vilmas.se/
    Shit att du redan skrivit ungefär vad jag tänk skriva

(har dock inte testat knäcket, och så skulle jag nog vilja ha lite kex också)
  • pajas01

Saint angur mögel ost som är godast..

honungsmelon och italiensk "skinka"=hjärnsläpp

• Anatha
    MiaAnnette skrev 2010-01-03 23:26:08 följande:
    Är det ditt företag? Tror faktist jag sett det där brödet på Sabis nu när jag kollade...
    Nej jag har bara upptäckt att jag gillar deras produkter. Läste om dem i någon mattidning och provade. De är rätt dyra och verkar populära så släpper de aktier kanske man ska köpa
  • Solrosisolna

Päron, finncrisp, fikon, philadelphia ost, kuber med starkt lagrad greve, skinkkuber fårn glada kossan, fikon marmelad, vindruvor, smör, jordgubbar, parmaskinka..

• Zafiren

Mini Babybel, whiskeycheddar, portvinscheddar, boursin, skivad avokado....mums

Svar på tråden Ostbricka, tips?!