• sockerbomben

Make up store/Face

Jag funderar på att ta en make-up-lektion och har sett erbjudanden från både Make up store och Face. Någon som har provat båda - vilka var bäst? Eller finns det något annat bra ställe (bor i Stockholm)

Och vilka har bäst produkter?

• Svar på tråden Make up store/Face
  • Fruochmamma

Jag har hört flera blivande brudar som varit hos både Make Up Store och Face för lektioner och varit jätte nöjda.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • soozii

Jag tror inte det har så mycket med företaget att göra i sig, om det är Make Up Store eller FACE som är bäst. Huvudsaken är att deras personal har en bra utbildning och att de vet vad de sysslar med :)

Själv ska jag på en kurs hos Make Up Store i slutet av januari, för det är där jag har fått bäst bemötande av personalen när jag har varit inne i butiken :)

• mm m

Blir nyfiken vad är det för erbjudande? Hur gör man för att få det?
    Har ingen av butikerna här men ska nog åka till Stockholm lite längre fram. Kanske ska passa på att boka in det då.

• KajsaSthlm

Var på kurs hos Face (i Kista) för ca 2 år sedan. Den var jättebra. De sminkade ena halvan av ansiktet, sedan fick man göra andra halvan själv (med lite hjälp då). Man kan välja mellan dag- eller fest makeup och så får man lite rabatt om man köper produkter i samband med kursen.

Som någon nämnde innan, jag tror att huvudsaken är att det är bra personal som vet vad de pysslar med.

• Avonan

Jag har bara varit på smink kurs på Make Up Store, men det var jätte bra tycker jag. Bra att man får med sig produkter för det värdet också.

Jag har inte varit på Face och sminkat mig så det kan jag inte uttala mig om. Däremot så har jag använt produkter från båda och generlelt så gillar jag Make Up Store mest. Detta är dock en smaksak och säkert många som tycker tvärtom :)

Svar på tråden Make up store/Face