• michells mamma

Hjälp ang bordet!!

Vi köpte ett bord med "förster" och vi vet inte vad vi ska ha därinne. Hade kanske tänkt ha tex barnens första skor och de finaste kort... men har ni nån bättre ide?
    (kort på bordet finns inne i min galleri)

Tack för alla era svar

• Svar på tråden Hjälp ang bordet!!
  • Lola Jämtland

Jag skulle lägga i stenar i olika storlekar o former. O kanske snäckor o såna där färgade glasgrejer som finns i tex blomsteraffärer.

• Bollibompa

Hej där!
    Var på ett kafé häromdagen och dom hade kaffebönor. Snyggt!

• Lady Namárië

Åh, ett sånt ord har jag altid velat ha med en "arkeologisk utgräving" inuti! Fast det kanske är lite väl magstarkt för de flesta med ett halvt frampenslat skelett i vardagsrummet. Dessutom är jag livrädd för glasbord eftersom vi har bekanta vars son hoppade i soffan och föll över glasbordet och skadade sig ganska illa när han var i två-treårsåldern.

Hur "vuxet" vill ni ha det då? Man kan ju bygga upp ett landskap med små minidjur, eller en liten järnväg om man är intresserad av sådant.

Ett annat tips vad gäller färgade stenar är att zoo-affärer ibland har oslipade/slipade halvädelstenar (heter det väl?) i lösvikt (att ha på botten i akvariet egentligen).

• michells mamma

Hade tänk mig nåt liiite enklare

• Lady Namárië

Åh, hur coolt vore det inte med popcorn! Enkelt och billigt, fast kanske inte lika stilrent som kaffebönor.

• michells mamma

Haha!! Det vore jätte coolt!!! Och när man har filmkväll, öppnar man bara bordet!!

• Tutilure

Till jul kan ni ju ja julgranskulor och glitter!

Jag kan tyvärr inte kommapå något annat just nu.

• Lola Jämtland

Stoppa ner ett vackert tyg, lite knöligt så där o lägg saker ni tycker är vackra ovanpå tyget?

• M och J

spinner vidare på Lola Jämtlands ide...
    vecka tyget och häll sand på ena halvan...gör små skoavtryck med babyskorna i sanden och lägg skorna på den andra halvan där det inte är nån sand... så ser det ut som om babyn har gått i sanden och lämnat sina fotavtryck där...

• upptäcksresande

Jag skulle lagt fin sand och snackor i.
    Eller gjort ett foto collage
    Kaffebonorna tycker jag var bast hittills.

Eller kanske torkade chilifrukter eller ngt?

Svar på tråden Hjälp ang bordet!!