• tilde72

Sticka hål på fosterhinnan; kändes?

Är nyfiken att höra av er som har, som rubriken lyder blivit stycken med ett hål i fosterhinnan. Hur gick det till, var det smärtsamt, gick det fort?
    Skriv och berätta!

• Svar på tråden Sticka hål på fosterhinnan; kändes?
  • stor grön drake

Mina hinnor spräckts i samband med att skalpelektrod lades på barnet, har inget minne av att det gjorde ont.
    Dock hade jag vidriga värkar som blev värre av att jag låg ner, så de dolde nog det mesta.
    Det jag har tydligast minnen av är hur det kändes som att kissa ner sig när vattnet rann ut, jag tyckte det var mycket obehagligt och utlämnande. Från att skalpelektroden lades (5cm öppen) tog det bara 35 minuter tills liten var född, så tog det ont han jag inte känna det för värkarnas skull. Kan inte heller minnas att de skulle blivit mer smärtsamma, men som sagt, de var vidriga redan innan.

Lycka till!

091109 ♥ Linus ♥
  • Dahliaer

Det kändes inte alls, hon tog hål på hinnorna mitt i en värk.

• Dahliaer

Klickade iväg för fort.

Hinnorna tog som en del av min igångsättning.  Har haft snabba förlossningar så det tog 5h totalt denna förlossning, från start med hinnorna tills dottern är född.

• Fröken Inga

Jag minns inte heller nån smärta den meterlånga nålen såg ju läskig ut dock. Jag var också mitt i en förlossning med värkar och skit.

Ottilia, född 29 april -08
  • Fiyali

Jag tittade inte på vad de sysslade med, men minns inte att det gjorde ont, kändes skumt när så mycket varmt bara rann ut, men det var nog det enda jag reagerade på!

• KringlanL

Inte smärtsamt, men det jag tyckte var jobbigt var att mina hinnor var så sega och vägrade ge med sig vilket innebar att sköterskan höll på och gräva där med nålen huuur länge som helst.. Det var INTE trevligt.

• fetsnygg

gör inte ont att ta sönder hinnorna.. det som gör ont är ju att värkarbetet oftast kommer igång mer efter det..

• Smilla75

Fruktansvärt smärtsamt första gången, brutal tysk läkare...
    Andra gången kändes inte allt, trevlig barnmorska.

• mee2

känns lite obehagligt eftersom de är där nere å petar sen nä hinnorna spräckts känns det som om man kissat på sig å sen kommer väkarna kraftigt

~*~ Älskade Isak 08 och Kevin 09 ~*~
  • september0809

kändes som en lättnad när bm tog hinnorna,kändes som jag blev mycket lättare i kroppen!!!

• Humbla

På mig tog dom hinnorna när jag var 7-8 cm öppen, och det kändes inte alls!

Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
  • Pyttismamman

Jag har inget minne av att det kändes alls faktiskt. Det rann ut en massa vatten, det är väl det jag minns. Har inget minne av att värkarna blev kraftigare heller.

Svar på tråden Sticka hål på fosterhinnan; kändes?