• jenst1

Färdigblandad ersättning i termos, ok?

Hej!
    Ni som har barn som vaknar under natten och vill ha ersättning... hur gör ni? Blandar ni allt eftersom eller har ni färdigblandat i termos.
    Är lite osäker om mjölkens bra egenskaper/sammansättning förloras om man håller mjölken varm i termos under längre tid?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Färdigblandad ersättning i termos, ok?
  • Schnooglewookiemush

Nej, så ska man absolut inte göra.

Blanda och ställ i kylskåpet, eller ha varmt vatten i en termos och blanda vid sängen.

• Scilia

Jag har varmt vatten i termos, kallt kokt vatten i kylen och så ersättningen i vällingdoseraren. Eftersom jag använder NAN ersättningen så kan den blandas i "ätbar" temperatur. Supersmidigt! Lite jobbigare med semper eftersom den ska blandas varmare.

Jag går upp och blandar i köket, hämtar sonen och matar honom i soffan. Funkar finfint för oss, han somnar alltid om igen utan problen.

• Scilia

Jaha, ja just ja. Kan inte tänka mig att det är bra att ha blandad och klar i termos. Och inte så bra att dagligen/nattligen värma ersättningen i micro då detta kan ändra sammansättningen och den maten blir lite mindre bra.

• Cecese

Man ska absolut inte ha den färdigblandad i termos pga bakterier. När man lagat och värmt ersättningen håller den max 1 timme.
    Man kan blanda pulvret med kylskåpskallt vatten och sen förvara i kyl och värma i mikro när det är matdags eller värma kallt vatten i mikron och ösa i pulver. Det finns smidiga vällingdosererare där man kan måtta upp 3 doser och enkelt få ner pulvret i flaskan.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • MsLili

Varmt vatten i termos + pulvret vid sängen, då är de bara att blanda, skaka och servera!

• Empan81

Vi hade ersättning på tetra vissa nätter. (inte alltid) men det var skönt att had et nära tillhands eftersom han gillade den rumstempererad

Svar på tråden Färdigblandad ersättning i termos, ok?