• Gumlan

hopplösa ögonfransar, hjälp!!

Jag blir galen på mina ögonfransar!! Kan man inte göra en skönhetsoperation på fransarna?? hehe. Nä men alvarligt... min ögonfransar hänger rakt ner, har provat att böja upp dom på alla sätt & vis, men nej nej, i bästa fall får jag dom att stå rakt ut istället för att hänga ner Va kan man göra?? Det blir också allti ihopklumpat när jag sminkar mig, förmodligen för att dom hänger ner... då blir dom ju så täta... Ja har testat att köpa flera olika sorters (svindyra!) maskaror, men itne hittar någon som funkar blir sååå avis på alla som har så långa fina uppböjda ögonfransar *snyft* råd??

• Svar på tråden hopplösa ögonfransar, hjälp!!
  • Jag är Dinah

Gör en permanent ögonfransböjning! Jag vet att man kan göra sådana t.ex på en Hud salong.

• Gumlan

va?? kan man det... vet du någon som gjort det? håller det alltid då?

• Jag är Dinah

Jag har gjort det. Det håller inte alltid men kke i 2-3 månader! Resultatet blir jättebra! Jag har väldigt ostyriga ögonfransar men mina blev jättefina med permanentningen. Jag passade på att färga dem samtidigt så att de verkligen syntes även när jag var osminkad. Och jag kan verkligen rekommendera att du testar!

• Gumlan

ok vart kan man göra det då? Vad kostade det?

• Lola Jämtland

Här har du en till med samma problem!

Jag har oxå funderat på det där med en permanent böjning men undrar om det funkar på mina fransar...

Det ska tydligen finnas en jättebra tång som heter nåt på S...Shi nånting kanske men jag har aldrig testat den...

• Jag är Dinah

Jag kommer inte ihåg vad jag betalade. Men sök på hudsalonger på Gula sidorna där du bor! Om du bor i Stockhom så kan jag rekommendera Ellies hudvårdssalong. www.hudterapeuten.com

• Esterella

Så har min lilla son också, ögonfransarna pekar nedåt, tycker att det ser gulligt ut men det kanske inte är så kul om man är vuxen.

• Gumlan

Eserella - som kille spelar det nog ingen roll men som tjej vill man ju ha låånga fina uppböjda fransar, hihi

• Glutten81

jag har samma problem.Mina är långa och pekar neråt.Jag har med provat alla de dyra märkena men efter 1 timma så hänger de ner igen.
    Jag var på en salong och pratade just om permanent böjning men hon jag pratade med då var jätteotrevlig så jag tappade hoppet.MEN nu har jag hittat en mascara som fungerar för mig.Det är Loreal`s men en vit och en svart pensel.

Så här gör jag:

Böjer fransarna med en tång.
    Måla med den vita mascaran och håller fransarna uppe med ett finger tills det har torkat.
    På men svart mascara och hjälper dem upp igen med ett finger tills det har torkat.
    På med ett lager till svart mascara.Färdigt!

Fick det rådet av en sminkös att har man sina fransar neråt så får man hålla på ett tag innan det är bra.

Oj vad detta blev lite långt men hoppas du reder ut den och det finns hopp.

Kram Tess

• emilios mamma

Böj fransarna med en ögonfrans tång som är uppvärmd av hårfönen..
    men bränn dig inte för gud skull...bara lagom värme räcker så blir de mer böjda!!!

Lycka till!!

• alexandra 86

Jag andvänder frans böjare och sen har jag vattenfast maskara då stannar dom uppe och det ser så bra ut, att ja fått kommentaren "har du lösögonfransar dom e så perfekta" lovar att jag blkev glad då så prova om ni inte redan gjort det

• Lola Jämtland

alexandra 86

Jag har provat det oxå.....

• Storm07

Prova en värmefransböjare! Här finns det att beställa, titta under skönhet i länkarna till vänster
    www.accessora.se/

• Lola Jämtland

Inte så jäkla dyr heller ju! Hm...det där ska jag fundera över om det är nåt att ha...

Svar på tråden hopplösa ögonfransar, hjälp!!