• angel1981

Ni som har golvvärme i badrummet...Kan någin hjälpa?

Hej, Det är så att mitt golvvärme i badrummet plötsligt inte är lika varm längre:( Jag har det på max men då känner man knappt att den är på, lite värme avger den, men inte alls som förut... Hur är det för er nu när det är vinter och kallt? Påverkar det golvet? Kan det vara så att mitt golv inte blir lika varm pga dålig isolering eller nåt... Eller har jag sån otur att värmeslingan har gått sönder:( Snyfft Någon som kan hjälpa mig? Tusen tack

• Svar på tråden Ni som har golvvärme i badrummet...Kan någin hjälpa?
  • Pappa G

Det har ju varit kallare än normalt i hela landet, så visst kan det påverka.

Verkar det vara liv i termostaten? Annars kan ju en säkring kanske ha gått.
    Alternativt så kan ju termostaten ha slutat fungera.

• Lallamen

Omöjligt att avgöra så här om det beror på utomhuskylan eller trasig slinga.

Men vad gäller isoleringen kan du ju testa genom att stänga av värmen helt. Vi har en väldigt välisolerad grund så trots att vi har klinkers på toan på nedre botten så blir det inte kallt att gå på golvet även när värmen är av. Så i vårt fall skulle jag veta att det var värmeslingans fel om det blev kallt helt plötsligt.
    Men om du stänger av och det visar sig att golvet är som is när inte värmen är på -  ja då är det ju mer troligt att kylan utomhus har en inverkan på det hela
  • angel1981

Termostaten verkar fungera som det ska... Har dessutom testat att stänga av och då blev golvet riktigt kallt. Så kallt har jag ju inte när det är på max, då verkar det ligga på som normal kroppstemparatur. Men innan den här kylan så var golvet riktigt varmt och härligt...

• Pappa G

Vi har också golvvärme i badrummet som ligger mot en yttervägg, och visst sjutton påverkar yttertemperaturen golvets värme..

• angel1981

Pappa G: Blir det stor skillnad även hos er?

• Pappa G

Stor och stor..
    Vi har bara golvvärmen som komfortvärme.
    En stor, vattenburen handdukstork är den primära värmekällan.
    Så termostaten till golvvärmen står även normalt väldigt högt.

• angel1981

Jag menade att om ni märker stor skillnad på värmen i golvet om det blir extremt kallt ute....?

• johandra

Vi har en rätt dåligt isolerad platta men märker faktiskt inte av yttertemperaturen alls på vår golvvärme. Har elslingor ligger i hall och badrum.

Vad som är fel på er vet jag inte men jag hoppas det löser sig,golvvärme är ju toppen!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
Svar på tråden Ni som har golvvärme i badrummet...Kan någin hjälpa?