• amomentlikethis

Vitt och ek ihop? Hjälp!

Vad tror ni, kan vitt och ek passa ihop? Funderar just på vitt soffbord och ek på tvbänken.
    Accentfärgen i rummet är turkos, så det kanske blir hemskt fult?
    För blandat med olika färger?

Har hittat en tvbänk jag gillar men så finns den bara i ek...

Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
  • Svar på tråden Vitt och ek ihop? Hjälp!
  • mammaNena

vitt och ek, känns väll som världens mode. ja eller det kanske börjar avta lite, men för något år sedan skulle ju "alla" ha ek överallt med tillhörande vita möbler. JAG tycker det är skitfult, men mest pga att det är så poppis att ha det. känns möjligen även lite "kök" över det. vita luckor med ek bänkskiva, ek golv och ek lister

• amomentlikethis
    mammaNena skrev 2010-01-04 14:16:54 följande:
    vitt och ek, känns väll som världens mode. ja eller det kanske börjar avta lite, men för något år sedan skulle ju "alla" ha ek överallt med tillhörande vita möbler. JAG tycker det är skitfult, men mest pga att det är så poppis att ha det. känns möjligen även lite "kök" över det. vita luckor med ek bänkskiva, ek golv och ek lister
    haha, har du varit här och spanat in vårat kök eller?
    nu är det inte jag som bestämt hur det ser ut, för annars hade det varit annorlunda vill jag lova!
    Men vårat kök går i ek med bänkskivor i vitt, men inga vita luckor tack och lov!
    å så ekgolv i en ful plastmatta och eklister i köksdelen...

svärmors inredning-dom äger huset och vi bor billigt så jag står ut pga det 

men då funkar vitt med ek i alla fall...frågan är om jag ändå inte skulle försöka hitta en tvbänk i vitt...svårt bara med funktionerna jag vill ha på den. (barnsäker!)
  • Lilla trynet

Eller så skaffar du ett bord i ek också -kommer inte vara lite smutskänsligt som ett vitt heller -med barn blir ju allt fort grisigt....

• amomentlikethis
    Lilla trynet skrev 2010-01-04 16:44:02 följande:
    Eller så skaffar du ett bord i ek också -kommer inte vara lite smutskänsligt som ett vitt heller -med barn blir ju allt fort grisigt....
    tyvärr så måste vu ha bordet vi har, finns inget annat som passar in direkt. har kollat på många och till slut så hittade vi detta.
    har ett rätt litet vardagsrum så får köpa möbler lite efter det...

finns ju andra vita tvbänkar, men har bara inte hittat någon så som jag vill ha den.

vi har en i vitt nu men jag tycker den är så stor, tar en massa onödig plats i rummet.

får se hur det blir
  • 3barnsmamma

Vitt och ek är ju jättefint ihop! Vi har vitt, ek och svart i köket... det är ju neutrala färger allihop så sätta till turkos funkar nog alldeles utmärkt det med! Lycka till!

Svar på tråden Vitt och ek ihop? Hjälp!