• Jollboll

Enklaste sättet skapa snygg hemsida

Hej! Hur fixar man på enklast möjliga sätt en hemsida. Har inga program just nu, men har kunskaper i bl.a. Dreamweaver. Finns det några bra gratisprogram? Har även hört något om att det enklaste sättet är att göra en hemsida som en blogg. Hur funkar det? 

Domän och allt det där är fixat och klart! :)

Tack för era tips!

• Svar på tråden Enklaste sättet skapa snygg hemsida
  • vinter02

Om du har webbhotell också skulle jag rekommendera wordpress (ladda ner från wordpress.org). Det är iofs ett bloggverktyg, men det är ju bara att inaktivera den funktionen och bara ha statiska sidor om du inte vill blogga. Teman finns hur många som helst för olika tycke och smak.

Lycka till!
  • Jollboll

Tack båda!

Dex: Är det gratis eller hur funkar det? Är det ett rent verktyg (har webbhotell)?

• Jollboll

Dex: Såg att det fanns en gratisversion. Klarar man sig på det utrymmet om man bara vill ha en enkel sida? :)

• Dex

Jag har faktiskt ingen aning... hittade länken förra veckan och har inte hunnit kolla så noga...

• inze
    Jollboll skrev 2010-01-04 14:24:52 följande:
    Hej! Hur fixar man på enklast möjliga sätt en hemsida. Har inga program just nu, men har kunskaper i bl.a. Dreamweaver. Finns det några bra gratisprogram? Har även hört något om att det enklaste sättet är att göra en hemsida som en blogg. Hur funkar det? Domän och allt det där är fixat och klart! :)Tack för era tips!
    Vad har du för webbhotell? Många har ju nån slags egen sidbyggare som kanske kan gå att använda.
  • Jollboll

Jag har Surftown. Har gjort en provisorisk i deras verktyg, men det blir så himla fult när man publicerar; riktigt trista mallar och inte anpassat till wide screen-skärmar.

Svar på tråden Enklaste sättet skapa snygg hemsida