• emmattias

5mån och ruskar så konstigt på huvudet

Sedan någon vecka tillbaka har vår lilla tjej börjar ruska så konstigt på huvudet. Ser precis ut som när man ruskar nej, väldigt snabbt från sida till sida med ögonen öppna. Ingen särskild min eller ljud samtidigt utan hon är "neutral". Hon gör detta när hon ligger ner, på skötbordet, i sängen eller på golvet. Tycker det ser så märkligt ut, är det någon som vet vad det beror på..?
    I övrigt är hon pigg och kry. Har precis börjat sova hela nätter och följer sina kurvor exemplariskt.

Märta, mitt hjärta!
  • Svar på tråden 5mån och ruskar så konstigt på huvudet
  • ELLEoClara

Min tjej  började med det vid 7 mån mest i sittande, jag tolkar det som att hon busar har aldrig tänkt att det skulle vara något fel med det, fast det ser ju lite knäppt ut

• emmattias

Hmm..ja..kanske inte är något att oroa sig för. Tramsmamman kanske bara är ovan vid att hon gör sånna snabba ryckiga rörelser. Jag tänkte nog mest att det ju är lite obehagligt att göra så..? Man blir u som lite illamående och tänkte att inte var något hon gjorde för att roa sig (som hennes pappa tror).

Märta, mitt hjärta!
  • BabyJia

Hehe...min dotter började för nåra dar sen att "headbanga". Ser väldigt kul ut när hon ligger på magen å gör så Hon gör de inte hela tiden, utan emellanåt bara.

• LillaFlingan

hon ryser inte då??

vår son ruskar typ på huvudet när han ryser.. ser jätteroligt ut :))
    nu händer det mest om hans mat är för kall ;) hehe

fast han rycker till lite med axlarna också iof.. men ändå!:)

• nystan1

Kompisens dotter gjorde så då hon var jättetrött men inte ville sova, för att hålla sig vaken =P

• Niinis

min dotter gör så innan hon somnar ibland, när hon är typ "övertrött" och har svårt att komma till ro, brukar då prata lugnt med henne och hålla en hand över henne, det brukar hjälpa, eller så gör hon så då hon INTE vill sova (tex på natten, jag lägger ner henne och släcker, men hon kommer inte till ro och då gör hon så, får då ta upp henne och låta henne vara vaken, sen sover hon en stund senare utan att göra så) ser lite obehagligt ut tycker jag, men skönt att höra att det finns fler som gör så:) hon är 5mån.

• emmattias

Ja, skönt att höra att det finns fler huvudruskare {#lang_emotions_laughing} Tänkte ju att det kanske var något med öronen eller ännu värre..
    Tror inte hon är övertrött dock, det kommer liksom helt random. Och när hon ryser (typ om maten är för varm/kall) ser hon mer ut som ett russin i ansiktet och drar upp axlarna till öronen. Urgulligt! {#lang_emotions_wink}

Märta, mitt hjärta!
  • FrökenW

Tänkte skaka liv i den gamla tråden, för min 10- mån gör detta ofta!!! Någon som vet varför??

Svar på tråden 5mån och ruskar så konstigt på huvudet