• korvmamman

hur sätter man på amningsnapp, och hur skall den sitta?

Skall snart på bebis nr2. Med bebis1 använde jag amningsnapp då och då...

Men såhär i efterhand anar jag att den satt fel hela liten eftersom amningen tog så otroligt lång tid.

Jag vände den ut och in lite, sen satte på den och vände tillbaka och den fäste. men den satt inte så hårt, och kunde åka av då och då.. och det var ganska mkt luft mellan bröstvårtan och nappen...

så hur ska den sitta, ska det vara helt luftfritt mellan bröstvårtan o nappen?

hur är bästa sättet att sätta på den?

• Svar på tråden hur sätter man på amningsnapp, och hur skall den sitta?
  • Blåsippan84

jag klämde åt på övre delen av amningsappen vek upp som du gjorde och sedan satte dit den.. då blev d som vakum.. min mjölk rann ej till med amningsnappen.. bvc sa att d blir trögare för bebisen att suga då.. å ibland ej orkar det... men lycka till!

• pigglet

Jag gjorde som du beskriver, men nappen satt fast...
    Lite luft fanns det kvar i nappen, men inte särskilt mycket.

Yngste sonen sög, men gjorde stopp i nappen på något sätt. Så fastän det läckte massor från det andra bröstet, fick han inte i sig mjölk.

Jag har använt napp i början till äldsta och yngsta barnet. Mellantjejen klarade sig utan. Så har du tur så fixar ni det utan nappen   :)

• Mosaik31

hmm kanske prova att inte krångla så mycket

utan att bara sätta fast den på bröstet hålla fast den lätt med nåt finger och ledsaga barnet till nappen se till att barnet få ett bra tag och sen amma på

en sak som är viktig är att hamnar nappen fel lite utanför bröstvårtan så blir det lätt mjölk överallt och barnet kan få svårt att suga man riskerar också att få sår på bröstvårtan

Våga Vägra Facebook!
  • reell

Jag testade också amningsnapp vid ett desperat tillfälle men det slutade med att hela nappen blodfylldes när lillan sög. Jag storgrät och brösten sved. Den upplevelsen aktar jag mig för igen.

• Kotten7381

Jag använder också amningsnapp från och till, men får den inte heller att sitta särskilt bra. Precis som du beskriver blir det för mig också och jag vet inte hur jag ska göra för att den ska sitta bättre. Jag måste hålla fast den medan sonen suger.

• e08

Låter som att du gjort rätt. Tryck in nappdelen ut-och-in. Håll ett finger för hålen tills du fått den på plats, då släpper du taget och vakumet borde då dra ut bröstvårtan. Hoppas du förstår..

Svar på tråden hur sätter man på amningsnapp, och hur skall den sitta?