Det är fullkomligt normalt. Du har inte gjort något fel. När det blir kallt så får kaninen vinterpäls och den måste ju falla av någon gång. Inte så kul att gå runt med en vinterkappa mitt i sommaren sen
Men man kan som sagt minska fällningen genom att ge kaninen vissa saker att äta som du fick tips om tidigare.
Jag brukar hjälpa min kanin med att dra bort det som redan sitter löst i hans päls. Inte hårt såklart. Men det är skönast för honom, för då ligger inte den lösa pälsen kvar och kliar. Och så får han det lätt in i näsan och börjar nysa.
Man kan lägga in den gamla pälsen i buren också om man vill, det gillar kaninerna att gosa in sig i när det blir lite kyligt
Angående att klippa klorna.
Gör övningar med henne en liten stund var och varannan dag när ni INTE ska klippa klorna. Lägg henne på rygg i era knän och låt henne ligga så i korta stunder tills hon blir lugn. Håll inte fast henne hårt, få inte panik om hon försöker smita. Bara håll henne lugnt. Och när ni är klara med övningen så sätter ni ner henne och ger henne någon form av belöning såsom något gott att äta eller massage.
Vart eftersom så kan ni ha kloklipparen i närheten av henne och låta henne nosa på den när hon ligger ner, eller att ni bara klipper något annat med den så att hon vänjer sig vid ljudet.