• SussiG

Någon som har varit i Agia Marina/ Chania?

Hej!

Vi har tittat lite på att resa till Chania i början av sommaren.
    Någon som har varit i Agia Marina som kan berätta lite hur det är och som kan tipsa om hotell?
    Hur är stranden? Finns det mycket restauranger och affärer i området?
    Hur är det att gå ut och promenara med barnvagn och små barn?

Eller finns det något annat ställe nära Chania som ni rekommenderar?

Är tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Någon som har varit i Agia Marina/ Chania?
  • FrökenR

Jag tror att det var där jag var för 10 år sen. Det var väldigt lugnt, långgrund strand men, ganska nära Chania. Inget särskilt resemål.

• vackrastarflow

Jag har varit där. Det är en liten ort, med en fin strand. Det är lätt och billigt att ta sig in till Chania för ett större restaurangutbyte.

Tänk på att hamna på rätt sida om den stora vägen!

• SussiG

Ok, tack!
    Vi har 3 barn som är 5 och 2 år, så vi vill ha en väldigt lugn semester. Så jag tror nog att stället passar oss.
    Men jag skulle gärna vilja veta lite mer om själva Agia Marina, om någon har bott tex på något av fritidsresors hotell? Vad finns där att göra för barn?

Hur stor är den där vägen?
    Vad jag har kunnat se så ligger de flesta hotellen på "fel" sida om vägen, är det svårt att ta sig över?
    Ligger restauranger och affärer längs den här vägen eller finns det någon mysig strandpromenad? Har många frågor Hoppas att någon här har några av svaren...

• vackrastarflow
    SussiG skrev 2010-01-06 00:06:08 följande:
    Ok, tack! Vi har 3 barn som är 5 och 2 år, så vi vill ha en väldigt lugn semester. Så jag tror nog att stället passar oss. Men jag skulle gärna vilja veta lite mer om själva Agia Marina, om någon har bott tex på något av fritidsresors hotell? Vad finns där att göra för barn? Hur stor är den där vägen? Vad jag har kunnat se så ligger de flesta hotellen på "fel" sida om vägen, är det svårt att ta sig över? Ligger restauranger och affärer längs den här vägen eller finns det någon mysig strandpromenad? Har många frågor Hoppas att någon här har några av svaren...
    Jag minns inte så mycket om restaurangerna... Men vägen är rätt stor och vältrafikerad. Folk kör mellan 50-70 km/h. Första kvällen vi var där blev en valp påkörd. Inte världens roligaste minne direkt. Grekerna kör lite si och så.
Svar på tråden Någon som har varit i Agia Marina/ Chania?