• Anonym

Ikea kort...

Hejsan! jag har fått hem ett IKEA kort (kreditkort) beviljat på 10.000 kr
    har absolut inte ansökt men har tidigare varit kund där så antar att det är med den anledningen att jag fått detta erbjudande. Min fråga till er då är kan man bara handla med kortet på IKEA eller gäller de i alla andra affärer bara man visar legitimation? tacksam för svar

• Svar på tråden Ikea kort...
  • Anonym (ej kredit!)

Har du inte ansökt om det så behöver du det inte. Klipp sönder! IKEA har höga kredit räntor. Kan dock inte svara på din fråga om man kan använda det nån annanstans än IKEA.

• Anonym

och jag undrar fortfarande om det enbart gäller ikea ?

tack för ditt svar, jag tänkte mer ha de som en räddare i nöden situation
    Jag har absolut inga andra lån eller krediter så det skulle inte skada om jag nu väljer att använda kortet. Men gäller det bara ikea så är det skitsamma då jag aldrig handlar möbler på kredit eller annat de har där.

• Anonym (ee)

IKEA har så höga räntor min syster höll på att strypa sig själv för att tagit de å inte nån annan kredit! Klipp de nu!

Men ja står de någonstans resursbank så kan du handla i andra butiker men tänk på att för varje köp görs nya fakturor alltså om du handlar för 100 kr i en butik sen 100:- i en annan så får du 35kr i avgift för fakruran för ena köpet å samma för de andra... samt räntor å skit.

• Anonym (ee)

ta helre en kreditkort på ge-bank eller så. Bättre villkor.

• Anonym (ej kredit!)
    Anonym (ee) skrev 2010-01-04 20:59:14 följande:
    IKEA har så höga räntor min syster höll på att strypa sig själv för att tagit de å inte nån annan kredit! Klipp de nu! Men ja står de någonstans resursbank så kan du handla i andra butiker men tänk på att för varje köp görs nya fakturor alltså om du handlar för 100 kr i en butik sen 100:- i en annan så får du 35kr i avgift för fakruran för ena köpet å samma för de andra... samt räntor å skit.
    Då måste det vara bättre att skaffa kredit på VISA/MasterCardet?
  • Anonym (Enbart)

Vi har et IKEAkort med 20 000:- kredit.  Tog det för nåt år sen när vi köpte soffa, och ja. Vi skulle ha väntat tills vi hade pengar kontant, men det är en annan historia. Vi har nu betalat av krediten, men har kortet kvar.
    Med 20 000:- utnyttjade betalade vi 550:- per måad så det var inte så man svimmade av avgiften direkt.

Men för att svara på sin fråga, det går bara att använda på IKEA.

• Anonym
    Anonym (ee) skrev 2010-01-04 20:59:57 följande:
    ta helre en kreditkort på ge-bank eller så. Bättre villkor.
    okej.. grejen är den att jag inte behöver ansöka om kredit, men nu när jag har kortet hemma så tänkte jag bara IFALL situationer. Det är inte så att jag har planer på att shoppa loss med kortet framförallt inte med era svar om de hemska räntorna.. usch och fy! Vill leva ett så gott liv som möjligt
  • Anonym (Enbart)

Är det IKEA hemkredit dvs IKEA handla, ett grönt kort, så gäller det enbart på IKEA. Ingen annanstans

• Anonym
    Anonym (Enbart) skrev 2010-01-04 21:02:32 följande:
    Är det IKEA hemkredit dvs IKEA handla, ett grönt kort, så gäller det enbart på IKEA. Ingen annanstans
    Japp det gröna kortet
  • Noname00

Du kan inte bara få kredit huxflux, du måste ju ha skrivit på någonting antingen när du varit i butiken eller skickat in, dessutom görs det alltid en kreditupplysning.

Svar på tråden Ikea kort...