• far

Luftmadrass från JYSK?

Det är väl flera med mig idag, som har fått reklambladet från JYSK?
    Min fråga är om någon har erfarenhet av Luftmadrassen "INTEX" (Velour comfort luftmadrass, med inbyggd elpump)

Hur bra är den?
    Hur länge håller den luften?

Är det et okay köp eller skräp?

• Svar på tråden Luftmadrass från JYSK?
  • LML

Ja e jättenöjd med våran. Är väl inte överdrivet använd, men 1 vecka i tält och som extramadrass vid besök har den fungerat kanon. Väger en del att bäsra runt på men är smidig med el-upp o -utblåset. Väl värd pengarna.

• far

Tack! Har nämligen inte så bra erfarenhet med JYSK, när det gäller möblar o.l (annars är de bra.)

Ja, jag skulle ju ha' den "uppblåst", lite längre tid, Ca. 1 mdr. Därför är jag interesserat av att veta hur länge den kan hålla luften? (Så inte gästen plötsligt ligger på golvet, en morgon).
    ??????

• LML

Är smidigt som attans att pumpa i ny luft till nästa kväll om den verkar "slapp" men vi pumpade inte en enda gång under vår tältvecka. O vi sov 2 vuxna o 1 barn på den :)

• far

Tack igen, är väl bara att kolla upp den dagligen. (Oj nu blev jag plötsligt sugen på att tälta.) Är den verkligen 50cm hög?

• LML

Har inte mätt den, men det känns inte som att man sover "på golvet".  Absolut ett bra substitut till en vanlig säng. Och mkt bekvämare än de gamla hederliga luftmadrasserna eller tältsängarna.

• Längtandsfull

Hej! Jag jobbar på jysk och har sålt många av den..

Ett tips är att blåsa upp den tidigar på dagen vi första användning.
    För tyget töjer sig en aning och då blir det ju en känsla av lite luft i..
    Så skall ni använda den på kvällen så blår upp den några timmar innan så ni har tid att blåsa i lite extra luft senare på kvällen.

Annars så kan det hända att gästerna får känslan av att dom ligger på golvet när dom vaknar..

Men detta skall bara vara vid första användnning.

Hoppas du blir nöjd.

• far
    Längtandsfull skrev 2010-01-05 10:51:25 följande:
    Hej! Jag jobbar på jysk och har sålt många av den.. Ett tips är att blåsa upp den tidigar på dagen vi första användning. För tyget töjer sig en aning och då blir det ju en känsla av lite luft i.. Så skall ni använda den på kvällen så blår upp den några timmar innan så ni har tid att blåsa i lite extra luft senare på kvällen. Annars så kan det hända att gästerna får känslan av att dom ligger på golvet när dom vaknar.. Men detta skall bara vara vid första användnning. Hoppas du blir nöjd.
    HA'  nu har jag köppt den, den som är 162 * 208cm, och gubben o jag blev så förtjusta i den att vi skall provsova den i natt. Den är ju jättebra!, och pumpar upp sig fint.
    Den är ju 50cm hög, är supernöjd!

Tack!
  • Eriiika03

Vad skönt att höra att så många tycker madrassen är kanon! 
    Tänkte själv köpa den mindre versionen och ha som extra-säng i min studentlägenhet när kompisar kommer och sover över :) Lätt att förvara hopvikt under sängen hoppas jag!  

• Rosebud

Är nog på plats med en varningsklocka här eller har jag bara haft otur?
    Är inne på min andra och nu är även den inkontinent efter bara tre månaders användning.
    Gästen vaknade inte på golvet men under nattens lopp hade madrassen förvandlats till en 
    hängmatta.

Svar på tråden Luftmadrass från JYSK?