• Vildblomman

Lilo

Jag sitter och funderar på namnet Lilo. Min son vill ha en lillsyster som heter Lilo. Han är mkt bestämd på den punkten :). Funderar på hur många som har döpt sitt barn till Lilo.

Och just varför Lilo. Tror ni att det  kommer bli ett namn som blir väldigt populärt?
    Min son heter Filip och det är ju ett ganska populärt namn. 10-topp de senaste 10 åren.

• Svar på tråden Lilo
  • Crazy Baby

Vår yngsta som är 3 år heter Lilo! Det är från filmen Lilo & Stitch!
    Vår första dotter heter Boo, flickan i Monsters Inc. När vi redan hade ett Disney barn så kändes Lilo som en självklarhet!

• Fija m 2 pojkar

Känner en kvinna i sjuttiårsåldern som heter så, hon bor i Schweiz. Jag tycker det är fint, ungefär som Lily, som jag också gillar.

• Vildblomman

Min son har oxå sett väldigt mkt på Lilo och Stitch filmen.

Han ska ha en liknade hund oxå.. :)

Funderade bara lite på vanligheten för detta namn..

• Crazy Baby

Här är statistik från scb.se
    När dottern föddes 2006 så var det endast 18 som hade det som tilltalsnamn, så visst har det ökat! Men det kommer nog inte slå lika hårt som Emma, Tuva osv.

Förnamn

Det finns 78 kvinnor som har förnamnet Lilo. Av dessa har 36 namnet Lilo som tilltalsnamn. Det finns 17 män som har förnamnet Lilo. Av dessa har 5 namnet Lilo som tilltalsnamn.

• Sandra7

Tycker det är fint, låter inte konstigt på något sätt även om det är ovanligt :)

• vildovacker1

Vi funderar oxå på det namnet. Varit tveksam länge men gillar det mer o mer =)

Namnet Leeloo populariserades genom filmen "Det femte elementet" med Bruce Willis och Milla Jovovich. Betyder "kärlek" snabbt översatt.
    Leeloo är det femte elementet som alltså är kärlek. Läs mer: sv.wikipedia.org/wiki/The_Fifth_Element

Namnet har dock förekommit, oftast i formen Leelo, långt innan filmen gjordes. Det har varit vanligt i Estland. 

Svar på tråden Lilo