• Ylvis

Singel-/Deltidsföräldrar i Stockholm!

Hej!

Fler som lever varannan-veckas liv, eller liknande, och tycker det känns lite halvtrist ibland? Vore roligt att träffa lite nya vänner! Många verkar ha tappats bort efter separationen...

Själv har jag en dotter på 3,5 som bor hos mig i Bromma jämna veckor, ojämna helger.

Hör av er!

• Svar på tråden Singel-/Deltidsföräldrar i Stockholm!
  • Amanda78

En till här som lever varannan veckas liv med dotter som blir 3 i maj.
    Hoppas som ny här att finna lite nya bekanta..{#lang_emotions_smile}
    Bor i södertälje

• Ylvis

Kul att du hittade den tråden! {#lang_emotions_smile} Inte många verkar ha gjort det än så länge...

• Amanda78

Hoppas att det dyker upp flera men ser att det även inte är någon som hängt på min tråd heller..

• SWE Maria

Inne och kikar lite, står precis inför att bli ensam med tvillingar på 2 år och är livrädd.
    Dom kommer att vara hos pappa en del, men inte 50% av tiden, antagligen runt 5 dagar / månad.
    Berätta gärna lite hur ni har det och hur det funkar. Behöver pepp ;)

• Amanda78

Tråkigt att höra att du blir ensam..om du nu inte valt det själv fast det är aldrig kul oavsett....
    Jag har varit singel/ensamstående i lite mer än ett år men vi fick bo under samma tak ett par månader. Det skulle säljas och hittas nytt boende som inte är lätt.
    Jag har min dotter som blir 3 på halvtid och det funkar bra men har varit jobbigt länge då jag saknade henne men sen upptäckte man att man behövde tiden för sig själv då det blir intensivt den veckan man har henne.
    Jag gjorde så mycket själv innan med min dotter så inget vart så förändrat på både ont och gott kanske.
    5 dagar i månaden är inte mycket men alltid någe,har du vänner el familj som finns där för dig??
    Det är en omställning på många sätt att bli själv med barn på många sätt men en ny bra start så småningom..man lever väl på hoppet va

Kram

• SWE Maria

Ja, jag har massor av folk omkring mig, otroligt tacksam för det nu!

• Amanda78

Det var skönt att höra,sicken tur för dig

• singelfar

heltidspappa med en 5 åring...

han träffar sin mamma 1 kväll i veckan,,

• rimmadlax

Halvtidspappa åt en underbar kille på 3½. Känner mig ganska nöjd visserligen, men som alla andra vittnar om blir det ju ganska ensamt ibland. Barnhelg nu och när han somnat 19.30 känns det lite tomt en lördagskväll framför teven i ensamhet. Men man får ju diska i fred då i alla fall.

• SWE Maria

Rimmadlax,
    Att diska i fred är inte fyskam!

Har haft barnen hela veckan och har knappt hunnit tänka en tanke färdigt. Dom går inte på förskola och är extremt aktiva och har dessutom kommit in i "terrible two"-fasen.
    Dom har kommit på att dom kan hitta på nya dumheter när man är upptagen med att torka eller plocka upp efter den andres dumheter.

Vi bestämde i början att den som har barnen bor i hemma i huset. Men efter att jag fått reda på att han varit ute med någon annan efter bara 3 veckor - trots att han lovat dyrt och heligt att det här inte har med någon annan att göra. så orkar jag inte bo där.
    Så jag har flyttat hem till mina föräldrars hus. Rörigt, eftersom det inte är anpassat efter barnen och det finns miljoner med pryttlar att ha sönder ( Nora hade sönder en TAKlampa i veckan!! ) men det funkar en begränsad tid.

Letar lägenhet i tyresö eftersom jag har familj o vänner här, och vi kommer att sälja huset så fort som möjligt. Ska bli så skönt ( men tufft ) när allt är klart så att man kan börja ett nytt liv och hitta nya rutiner.

Svar på tråden Singel-/Deltidsföräldrar i Stockholm!