• FinastE2010

Bränner i huden under brösten så jag blir galen!

Har gått in i vecka 36 och kan inte sitta många minuter innan det börjar bränna och svida fruktansvärt mkt under brösten, högst upp på magen, blir avdomnad i huden där också.. Samma sak när jag ligger ner, dock lite bättre. Blir tokig! Finns det något man kan göra åt saken? Jag vaknar till och med av den brännande känslan..

• Svar på tråden Bränner i huden under brösten så jag blir galen!
  • murklansmamma

åh, vad kul att höra!! Eller ja, inte så kul att du har det men jag hade precis likadant från vecka 30-35! Höll på att bli helt skogstokig o funderade på att åka in o skrika mig till att dom tog ut barnet... Hade det inte varit jul så hade jag nog gjort det. jag hade bara på höger sida men det var så jobbigt så jag bestämde att nu blir det aboslut inga mer barn... Tycker synd om dig!!!
    Mitt har iafgått över nu när magen sjunkit, måste bero på det. Min barnmorska gissade att det beror på en inreblödning där pga att bebis konstant har sin rumpa där under höger bröst men då borde det inte sitta så mkt smärta i huden tycker jag...
    Har du frågat vad det brännande kan bero på?

Stolt mamma till Olvier -94, Phelix -96 & Mattheo -080602
  • murklansmamma

Mitt blev förresten oxå lite bättre när jag låg ner... Hade så här med barn nr 3 oxå men inte med dom två första.

Stolt mamma till Olvier -94, Phelix -96 & Mattheo -080602
  • Felice

Jag har haft likadant till magen sjönk nu för några dagar sen. Det gjorde så fruktansvärt ont, kunde ibland varken stå eller sitta. Det enda som fungerade någorlunda var att ligga ner så utsträckt som möjligt.

• Ärtan 1

Åhh va skönt att höra att jag inte är ensam om detta!! Jag har börjat tro att det är något som inte stämmer. Sitter ner 8 timmar om dagen på mitt jobb och det börjar bli outhärdligt.

Jag har haft många olika teorier om vad det kan vara, bygeln i behån som skaver, för full magsäck m.m. men jag har fortfarande inte löst mysteriet.

• josepena

Jag har precis samma sak, men är bara i v 29... o har haft det iflera veckor. Har inte ens haft på mig bh med bygel sen jag fick ont första gången, men ändå gör det lika ont... Den som kommer på en lösning på problemet är guld värd, för som sagt det är ju INTE skönt!!!

• Alfonsina

Här är en till. Min BM säger att hon verkligen inte vet vad det beror på. Hon tycker det är jättekonsitgt och jag har haft det sedan v. 17! Är också som avdomnad i huden. I mitt fall kan det ju inte alls bero på bebisen och att den skulle trycka någonstans, det har varit lika illa hela tiden sen det kom (över en natt). Är nu i v. 29...

MVC skickade mig till läkare och de tog prover på gallan men allt såg bra ut, ingen förklaring därifrån heller. Min BM är inne på om det kan vara gaser och tarmarna som gör ont/kommer i kläm. Ska prova nu med att köpa Minifoam och se om det hjälper.

Räknar med att ha så här ont tiden ut, varför skulle det gå över liksom? Kör mycket bil på jobbet då jag pendlar mellan olika kontor, och bilkörningen är helt klart värst. Har höj- och sänkbart skrivbord på vissa kontor så då står jag hela dagarna vilket är skönt.

• Sofiakan

Jag gick in i v 30 i lördags och jag har samma känsla, har haft det sen 20 nånting. Min BM menar att det kan bli så för att huden töjer sig och är så spänd. Trodde också först det var bygeln på bhn som tröck. Har försökt testa det mesta men det är ju så svårt att veta om det ens går att lindra. Huden känns bortdomnad för mig också. Skönt att höra att det finns andra med samma besvär. Skriv gärna om ni kommer på en lösning förutom att ligga ned. :)

• Celia03

Det är tyvärr bara att stå ut. Helvetet tar slut när du slutar amma! Jag har haft likadant under alla mina graviditeter, i mitt fall har det börjat redan i v18. Inte kul precis men tyvärr finns det nog inget man kan göra...

• murklansmamma

Jo jag kom på vad jag gjorde så det gick över... Var ju säkert i kombination med att magen sjönk men ändå...  Jag slutade använda bygelbh och mammabyxor som hade resår där uppe. Det gjorde verklgien skillnad!! Bhn tryckte ju hela tiden o resåren drog ju kanske huden nedåt så i kombitnation blev det för mkt... Dagen efter minskade smärta... Värt att prova iaf om du nu använder mammabyxor o bygelbh! =)

Stolt mamma till Oliver -94, Phelix -96 & Mattheo -08 o liten -100119
  • ankling

Skönt att man inte är ensam
    Har också detta, fast bara på höger sida. Är i v 32, och har haft det sen revbenen började göra ont i v 18.

• Alfonsina
    murklansmamma skrev 2010-01-05 19:23:09 följande:
    Jo jag kom på vad jag gjorde så det gick över... Var ju säkert i kombination med att magen sjönk men ändå...  Jag slutade använda bygelbh och mammabyxor som hade resår där uppe. Det gjorde verklgien skillnad!! Bhn tryckte ju hela tiden o resåren drog ju kanske huden nedåt så i kombitnation blev det för mkt... Dagen efter minskade smärta... Värt att prova iaf om du nu använder mammabyxor o bygelbh! =)
    Fast jag använde ju knappt mammabyxor när det hela började. Det är invärtes jag har ont, bara det att huden nu börjar kännas avdomnad. Känns som om någon drar och sliter i musklerna därinne.
  • FinastE2010
    Alfonsina skrev 2010-01-05 21:44:31 följande:
    Fast jag använde ju knappt mammabyxor när det hela började. Det är invärtes jag har ont, bara det att huden nu börjar kännas avdomnad. Känns som om någon drar och sliter i musklerna därinne.
    Ja precis samma här, för mig spelar det ingen roll om jag har kläder på mig eller inte, det bränner/svider och domnar av som fan ändå.. det enda som funkar någorlunda är som sagt att ligga ner, men det känns så mest hela tiden, men värst är helt klart att sitta ner en längre stund, till sist står jaga inte ut längre och reser på mig..
  • alvaelsamaja

hade liknande jag med och slutade med bygelbh och köpte en salva locobase repair på apoteket. Sen "lufta" där såofta jag kunde. Flytta brösten från magen osv. Mycket bättre nu även om det kliar där ibland nu.. är i v 33

Svar på tråden Bränner i huden under brösten så jag blir galen!