• lingondripp

Ni som jobbar i butik- hur jobbar ni?

Hej!

Då jag nyligen flyttat till ny stad så är jag på jakt efter nytt jobb. Jag jobbar för nuvarande i en butik, men pendling på 7 mil är inte roligt..

Så nu undrar jag hur ni har det på era arbetsplatser, alla butiksanställda!
    Oavsett om det är Kappahl, H&M, Bauhaus, Hälsokost, Lindex, IKEA, you name it!

-Vad har ni för arbetstider?
    -Är det standard inom handels att ha en timmes rast när man jobbar 7 timmar eller mer? Vad har ni annars för lunchtider?
    -När börjar ni på morgonen?
    -Hur många helger jobbar ni i månaden?

Alla tänkbara erfarenehet välkomnas!

• Svar på tråden Ni som jobbar i butik- hur jobbar ni?
  • eec82

Olika varannan veckas schema. Men ena veckan, 9-19:30 tre dagar, ledig måndag, fredag, lördag, söndag, den veckan.

Andra veckan, 8.30-16.30, 9-19.30, ledig, 9-19.30, 8.30-16.30, 10-16.20, 11-16.20
    Jobbar alltid varannan helg.

-Är det standard inom handels att ha en timmes rast när man jobbar 7 timmar eller mer? Vad har ni annars för lunchtider?

Alla dagar som är över 7 timmar har vi 1 timmes rast mellan 12-15 någongång. Sen har vi inga mer raster på hela dagen spelar ingen roll om vi arbetar till 19 å har lunch 12. Ingen fruktpaus eller så. Om jag inte jobbar 7 timmar men mer än 5 har jag 30 mins lunch. Samt helger blir 30 min.

Se ovan.

2

• eec82

med leksaker å babytillbehör. Tycker schemat e helt ok var värre då jag jobbade på ICA, då var de sena dagar hela tiden.

• biologic

>> 9.30-18.30 måndag till fredag.

>> Jag jobbar 8 h/dag och har 1 timmes lunch.

>> Se ovan!

>> Noll, men det finns ett par obligatoriska "storhelger" under året då jag måste jobba. Får dock ledigt en vardag då istället. =)

• Tattyn

9-18 måndag-fredag 9.30-15 alternativt 9.30-16 lördag

Jobbar 8 timmar/dag med 1 timmes lunch förutom lördagar då jag inte har nån lunch.

9 vardagar 9.30 lördagar

varannan lördag, har då en ledig dag mitt i veckan

• Upptagen

Har ett rullande treveckorsschema, men det stämmer inte alltid. Enligt mitt gamla schema jobbade jag mest 10-19 pass, men det hände att jag jobbade både kortare och längre pass. Arbetar 4-5 dagar i veckan på 75%.

Våran chef gillar 1 timmarsluncher, så för det mesta är det 1 timme som gäller, dock kan vi ha 30min luncher om vi jobbar kortare pass. Ytterligare raster KAN läggas in i mån av tid och när vi är snälla mot varandra.

Tidigast 9:30, dock tidigare när det är något särskilt dock är det sällan. Vid inventeringar m.m.

2 och en halv helg i månaden.

Svar på tråden Ni som jobbar i butik- hur jobbar ni?