• Eka80

Hur länge bar ditt barn body?

Sonen är 15 månader nu och använder body nästan dagligen då jag tycker att det är sjukt praktiskt, åker inte upp ur byxorna osv. Men när slutar man egentligen med body? Jag ska beställa lite kläder på rean och funderar på hur länge han egentligen kommer bära body?

När slutade ni klä era barn i body, jumpsuits osv?

• Svar på tråden Hur länge bar ditt barn body?
  • mona83

Min dotter som är 2.5 år har fortfarande nåra bodyn. Men jag har börjat gå mer över till vanliga tröjor nu.

• SilverEmma

Jag är så kluven...dottern är 10½ månad nu & det ÄR praktiskt med bodys. Men jag har börjat använda tröjor mer & mer bara för att det är så enkelt att kolla blöjan. Nu vet jag inte om jag ska köpa mest bodys eller tröjor när vi byter storlek på garderoben.

• Shasti

Dottern 18 mån, jag har i stort sett helt slutat använda bodys. Tycker det bara är knöligt, hon vill inte ligga still på skötbordet och det är jättejobbigt att hålla på och knäppa dom i grenen. Har inte använt bodys på ca 5-6 mån. Har några fortfarande men använder dem i stort sett aldrig.

• Shadilly

Min son är två och har några bodys, jag tycker de är bra när han har långkalsonger, eftersom man kan sätta dem innanför och de håller sig på plats när han kavar runt i snön

Jag skriker inte. FLs teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas
  • Eka80
    SilverEmma skrev 2010-01-04 22:57:04 följande:
    Jag är så kluven...dottern är 10½ månad nu & det ÄR praktiskt med bodys. Men jag har börjat använda tröjor mer & mer bara för att det är så enkelt att kolla blöjan. Nu vet jag inte om jag ska köpa mest bodys eller tröjor när vi byter storlek på garderoben.
    Nej det där är ett gissel alltså. Att veta vad man ska köpa alltså :)
    Jag tycker att det måste vara skönare för ungen att ha på sig body eftersom den inte kan åka upp eller knöla sig... men å andra sidan verkar inte min kille bry sig så värst mkt om att tröjan åker upp, när den gör det.
  • MiaBu

tills sonen var 2 år o 8 mån.. då började han i en annan dagisgrupp och hade blivit torr o de tyckte att de var lättare om han hade tröja när han skulle kissa o bajsa så jag slutade för deras skull för att underlätta.

• Eka80
    Shasti skrev 2010-01-04 22:58:34 följande:
    Dottern 18 mån, jag har i stort sett helt slutat använda bodys. Tycker det bara är knöligt, hon vill inte ligga still på skötbordet och det är jättejobbigt att hålla på och knäppa dom i grenen. Har inte använt bodys på ca 5-6 mån. Har några fortfarande men använder dem i stort sett aldrig.
    Har du nåt bra knep för att få tröjorna att stanna i byxorna då? Det är mest därför jag använder mig av bodys. Det är ju trots allt lättare att kolla blöja osv när han har tröja ist.
  • Eka80
    MiaBu skrev 2010-01-04 23:03:49 följande:
    tills sonen var 2 år o 8 mån.. då började han i en annan dagisgrupp och hade blivit torr o de tyckte att de var lättare om han hade tröja när han skulle kissa o bajsa så jag slutade för deras skull för att underlätta.
    Ja det måste ju underlätta när de ska sitta på toaletten, att slippa knäppa upp knappar i en body. Tack för svaret!
  • Kamikazee

Jag slutade använda body på min dotter då hon var runt ett år eftersom hon fick röda värmeutslag runt snippa och blygdläppar. Har man body och blöja så blir det så tätt, fuktigt och varmt. Har upptäckt att det tyvärr inte är många föräldrar som drar några samband mellan deras barns röda stjärtar och bodys - så bara ett tips håll koll på rumpan när barnet växer... 

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
Svar på tråden Hur länge bar ditt barn body?