• Svar på tråden Hur rengör ni en glaskeramikhäll?
  • delifi2

Jag köper medel på ÖB för en billig peng och gör rent den.
    Viktigt att torka av den  efter varje gång den används så att den int eblir skitig.
    Hårt smuts som sitter fast finns spec skrapa för, men man kan använda rakblad oxå

• MissLillan
    Höstmåne skrev 2010-01-04 23:24:46 följande:
    Vatten och en svamp med den grova ytan. Ibland Vim om de behövs 
    Jag hade inte använt något av detta då det repar! Det finns medel som är anpassat till att göra rent hällen så köp det.
  • tamate

om du kikar på ica etc på renhållning så finns det en liten svart burk med rengörning för glaskeramikhäll, står det på den och är en bild med. Du får inte använta svamp etc som kan göra repor och det finns en speciell skrapa att köpa som man sätter in ett rakblad i som man använder när det är något som bränt fast eller om det kokar över.

ex på information från en tillverkare
  • Höstmåne
    MissLillan skrev 2010-01-04 23:26:51 följande:
    Jag hade inte använt något av detta då det repar! Det finns medel som är anpassat till att göra rent hällen så köp det.
    Har inte en repa så så farligt tror jag inte de är {#lang_emotions_wink} har en flaska medel från Mr Muscle men ska lägga sig som en skyddande hinna men tycker inte den hjälper ett piss så den kan stå i sitt skåp {#lang_emotions_tongue_out}
  • Höstmåne

Har ju en skrapa också, men de är slitet blad så den funkar inte så bra för tillfället {#lang_emotions_tongue_out}

• MissLillan
    Höstmåne skrev 2010-01-04 23:28:48 följande:
    Fast det blir ju små repor som skiten fastnar lättade i och det blir svårare att ta bort med riktigt medel. Vim skulle jag inte använda till något då skiten syns snabbara bara.
  • Längtandsfull

vi har höpt en grå flaska som skall putsa upp hällen tror det är Mr Muscle.

Där skall man ta på lite och smeta ut med papper sen skall man torka av med nytt papper och hällen får inte vara varm.

Men det blir ju inte rent av den.. man borde ju på något sätt grovtvätta med något.
    Tror att medlet jag har bara är den fina poleringen efteråt.

• Höstmåne
    Längtandsfull skrev 2010-01-04 23:35:30 följande:
    vart kan man köpa en sån skrapa? den verkar ju bra.
    Brukar finns på vanliga mataffärer {#lang_emotions_smile}
  • tamate
    Längtandsfull skrev 2010-01-04 23:35:30 följande:
    vart kan man köpa en sån skrapa? den verkar ju bra.
    om du inte hittar den i mataffär el liknande så kolla på sådana stälen där dom säljer spisar. Vår fick vi med spisen.
  • Daimis

vi köpte mieles medel för häll. heeelt suveränt medel!!! nu har vi induktion så det bränner inte fast...men efter en omång m meile medel o hushållspapper ser den som ny ut, hur mkt jag än spill

Svar på tråden Hur rengör ni en glaskeramikhäll?