Tillträde 4/1 betala hela månaden eller från tillträdet?
Hur funkar det där egentligen?
Hur funkar det där egentligen?
Har ni inte tillgång så ska ni inte betala.
Givetvis ska man få betala från tillträdet om man så önskar.
Ni ska betala hyra från tt- dagen inget annat!
Även då man köper bostadsrätt??
Det nämndes liksom inget alls om hyran då vi skrev på och vi bara förutsatte att säljarna skulle få avin eftersom de hade kvar lägenheten vid ingången av månaden och att vi sedan skulle få betala till dem, så som det brukar vara...
Fick avin igår, fick lösa ut den dessutom, de hade stoppat på för lite porto...
Är det säljarna eller br-föreningen som skickat den? Om det är säljarna och de inte tycker att de ska betala så hade jag;
1 kontaktat brf:en och kollat om de kunde fakturera säljarna för de första dagarna och komma överens med dem att ni betalar de ni faktiskt ska betala.
2 Sparay kvittot från brevet som ni fick lösa ut - kanske inte velat ha pengar för det men åtminstone poängterat det för säljarna.
Det bästa är ju förstås att prata med säljarna om detta först och förklara för dem om läget! De kanske inte vet att de ska betala för de första dagarna!!
Vid hyresrätt gäller det oftast om man flyttar in före 15 så betalra man hela månaden och efter 15:e halva..
Sen är det också så att om 1:e infaller på en helgdag (lör-sön eller annan dag då fastighetskontoret är stängt typ klämdag eller liknande) så är det inte inflytt förrän nästa vardag efter kl 12, då tidigare hyresgästen ska hinna lämna in sin nyckel på öppettid så att säga.
Detta varierar lite från värd till värd så klart men det är de generella reglerna som gäller för just hyresrätt.
Vad gällande bostadsrätter brukar de ha ganska liknande regler men vid köp av bostadsrätt ska man alltid komma överrens om sådant vid kontraktsskrivning... tror tyvärr inte att ni kommer att få igenom reducerad avgift, men ni kan alltid kolla med föreningen hur de ser på saken.
Föreningen säger att det är mäklarens uppgift att justera det.
Vill bara meddela om att jag fick pengar för hyran, kryss i taket...
gud va gött..för som du sa.. det är ju några hundralappar som ni kan lägga på annat, särskilt mitt i en flytt.