• Anonym

Fler som blir "lurade" av Nordea? Övertrassavgift!!

Det här är tredje gången de drar 95 kr i övertrasssavgift fast jag har haft pengar på kontot vid köptillfällena.

De 2 första gångerna har klockan varit efter midnatt på barnbidragsdagen. Nu idag såg jag att drogs återigen 95 kr  för den 22:a fast jag är bombsäker på att jag gjorde dessa betalningar vid 00:30 och att lönen hade kommit in!!

Är det nåt jag har missat?? Pengarna finns ju inne efter midnatt, annars hade jag inte kunnat göra dessa betalningar. Varför ska man ändå betala dessa avgifter?

• Svar på tråden Fler som blir "lurade" av Nordea? Övertrassavgift!!
  • The Black Lady

Vad sa banken när du frågade dom?

• Anonym

Jag har inte frågat tidigare av lathet. Men nu när det händer för tredje gången undrar jag om det är något jag har missat. Den senaste gången är jag bombsäker på att klockan var efter midnatt men det står att jag gjorde övertrasseringen den 22:a fast det ska vara den 23:e.

• The Black Lady
    Anonym skrev 2010-01-05 09:21:04 följande:
    Jag har inte frågat tidigare av lathet. Men nu när det händer för tredje gången undrar jag om det är något jag har missat. Den senaste gången är jag bombsäker på att klockan var efter midnatt men det står att jag gjorde övertrasseringen den 22:a fast det ska vara den 23:e.
    Då tycker jag du ska ringa och fråga istället för att sitta och vara arg över nätet....
  • Anonym

Vem är arg? Framkommer det någonstans att jag är det? Ville bara veta om fler har varit med om det och kanske har en förklaring.

• solida

Ja! Jag har också fått övertrasseringsavgift denna månad, det har jag aldrig fått förut och jag fattar ingenting. Om det inte finns pengar på kontot så går det väl inte att dra några pengar? Är detta nåt nytt de har börjat med? Jag har fått 2x95 kr, dvs 190 kronor!! Jag är faktiskt förbannad.

• The Black Lady
    solida skrev 2010-01-05 09:28:31 följande:
    Ja! Jag har också fått övertrasseringsavgift denna månad, det har jag aldrig fått förut och jag fattar ingenting. Om det inte finns pengar på kontot så går det väl inte att dra några pengar? Är detta nåt nytt de har börjat med? Jag har fått 2x95 kr, dvs 190 kronor!! Jag är faktiskt förbannad.
    Bara banken som kan svara på det....
  • The Black Lady
    Anonym skrev 2010-01-05 09:26:26 följande:
    Vem är arg? Framkommer det någonstans att jag är det? Ville bara veta om fler har varit med om det och kanske har en förklaring.
    Bara banken som kan förklara....
  • Anonym

Jag tänkte på samma sak. Jag har ingen kredit på mitt kort så om jag inte haft pengar på kortet hade det väl inte gått att dra pengar?

Har du ringt? Är det samma sak där att du betalade nåt efter midnatt?

• Anonym (jepp)

Hos min man drog de en avgift, när han hade pengar, för ett tillfälle då han inte hade haft, och denna avgift gjorde att han återigen hamnade på minus och de drog en avgift till. Inte speciellt kul, men jag anser att det är vårt fel då vi sällan har så stora summor på VISA-korten. Lätt hänt då.

• Anonym

Nu har jag ringt men får ingen hjälp (av säkerhet) för att jag inte kan min förenklade kod. Ska få den i om några dagar och återkomma.

Svar på tråden Fler som blir "lurade" av Nordea? Övertrassavgift!!