• mm m

Snabbt svar. Kan man använda majsstärkelse istället för potatismjöl?

Hittade ett recept på drömtårta som jag tänkte göra men då ska det vara potatismjöl, som jag inte har något, kan man använda majsstärkelse istället?

Ska man isf ta lika stor mängd?

Står på förpackningen att man kan ha det i budapestrulle så borde ju gå att baka andra grejer då också?

Vet inte hur jag ens kan ha majsstärkelse hemma, har troligen köpt hem för att göra någor med men kommer inte ihåg vad det kan ha varit (troligen bakat, men vad..)

Är inge mjöl i så det potatismjölet verkar vara istället för de

• Svar på tråden Snabbt svar. Kan man använda majsstärkelse istället för potatismjöl?
  • Mysanochmimer

Om det är en typ rulltårta/sockerkaka så skulle jag inte alls rekommendera det..
    Har testat och fick inget bra resultat...

• mm m

Ok tack för svaret då får jag leta efter något annat recept.

Kan man ha vanligt mjöldå eller blir det för kompakt.

Längesedan jag gjorde rulltårta men har för mig att jag brukar ha någon msk mjöl i då.

• Mysanochmimer

Potatismjölet är juh till för att det ska bli luftigare, så jag hade hellre testat att baka på bara mjöl..

• mm m

ok tack, i receptet står inget mjöl med så tror potatismjölet ersätter det. Men då kan jag bara byta ut potatismjöl mot vanligt mjöl då? i samma mängd?

• Mysanochmimer

Jag kan inte lova ett perfekt resultat, men jag skulle hellre testa det än att ta majsstärkelse...

Lycka till

• mm m

tack för aööa svar, håller på och googlar men verkar vara potatismjöl i alla jag hittat.

Ja det blir nog bättre att göra vanlig rulltårta och ta kakao istället för vaniljsocker.

Svar på tråden Snabbt svar. Kan man använda majsstärkelse istället för potatismjöl?