• anna23

Huskur mot klåda???

Är det någon som har någon huskur, eller vet något som hjälper mot klåda. Håller på att bli knäpp här hemma tror jag. Det kliar så snart har jag kliat hål på magen.
    Snälla, någon???

• Svar på tråden Huskur mot klåda???
  • kassio

Kollade din presentation och utgår ifrån att du fortfarande är gravid... Under graviditeten kan man av olika anledningar få påverkan på levern och det kan i sin tur ge klåda. Jag skulle råda dig att ringa din barnmorska och höra om hon tycker att du ska kolla dina leverprover.

Tyvärr hjälper ju inte det mot din klåda... Hoppas någon annan har tips på någon huskur!

• mysiss

Prata med din bm och sen kan du gå till apoteket och fråga om det finns nån salva mot klåda, det är ju i och för sig ingen huskur. Tror att du kanske kan hitta nån produkt om du går in på deras hemmsida. Jag var nyss på apoteket och såg en brochyr där man kunde börja beställa varor på nätet, om du inte orkar gå ut. Lycka till

• NeA 84

om det är t ex bristningar som kliar så kan olivolja funka. jag smörjer magen med det. det funkar för mig för det mesta, det är ju bra eftersom det är en naturlig produkt.
    eller sån där "kylbalsam" som man smörjer in sig när man bränt sig i solen, det funkar när det kliar som mest....

• MiaMitisen

jag har testat massor. bla NeAs olivolja, o det funkade kalas! sen har jag använt vanlig bodylotion, natusan babayoil, o mass olika saker med fuktgrejs i. Så länge min mage har varit insmord så har det inte kliat.

• yaaniz

för mej funkade inget så jag har vart hos hudläkaren idag och fick utskrivet nån kortisin salva och nån annan mjukgöreande salva.

kan klia en massa när det e bristningar på väg.
    så var det för mej iaf..nu är min mage helt blå av dom :(

• Cornette

Vet inte om det funkar när man är gravid men jag hade en allergisk reaktion som gav klåda över hela kroppen och blev då tipsad om att duscha kallt så att porerna drar ihop sig och sen gnida in hela kroppen med potatismjöl. Låter kanske konstigt men det funkade verkligen!

• anna23

Tack alla för era tips. Skall testa allihop om jag så måste.

Svar på tråden Huskur mot klåda???